I samo 15 popušenih cigareta mijenja DNK

19.12.2009.

Nakon svakih 15 popušenih cigareta pušači doživljavaju jednu mutaciju DNK, pokazuje nova studija britanskih znanstvenika koja je identificirala 23 tisuće mutacija čija posljedica mogu biti oštećenja od kemikalija iz duhanu, prenosi Večernji list. Primarni uzrok bolesti nije jedna mutacija, ističu znanstvenici, nego su pojedinačne mutacije 'putnici' koji mogu utjecati na razvoj raka u određenoj kombinaciji.

arti-200912170496006"Identificirajući sve gene raka, moći ćemo razvijati nove lijekove koji su usmjereni na specifične mutirane gene," objasnio je voditelj studije dr. Peter Campbell iz Wellcome Trust Sanger Instituta u Cambridgeu.

Campbellov kolega dr. Andy Futreal dodao je da rak dolazi čim ponašanjem stanica izmakne prirodnoj biološkoj kontroli unutar organizma.

"Mutacije u DNK prouzročene, primjerice, pušenjem prelaze na svaku sljedeću generaciju stanica-kćeri, stalno ponavljajući štetu. Kao arheolozi te bolesti možemo početi rekonstruirati povijest klona karcinoma - evidenciju prošlosti i akumulirane štete u genomu," kaže dr. Futreal.

Sisi