Da znaju, sve bi žene uzimale više željeza

Čuli ste za ‘nehem’ željezo? Iako se ono teže apsorbira ima izuzetno dobar učinak na nestajanje PMS-a. Nalazi se u tamnozelenom lisnatom povrću, tamnocrvenom povrću kao što su crvena artičoka, cikla i crveni kupus, sušenom voću, grahu i integralnim žitaricama.

Na University of Massachusetts Amherst School of Public Health i Health Sciences and Harvard proveli su istraživanje na 3.000 žena prateći unos minerala i učestalost predmenstrualnog sindroma. Ispitanice su ispunile upitnik o učestalosti konzumacije hrane u 3 navrata te su praćene u periodu od 10 godina.

Rezultati studije pokazali su da žene koje imaju povećani unos non-hem željeza (20 mg/željeza/d), najviše prisutnog u namirnicama biljnog porijekla, imaju 30-40% manju učestalost predmenopauzalnog sindroma u odnosu na žene čiji unos non-hem željeza bio manji. Objašnjenje rezultata leži u tome što je željezo važno za proizvodnju serotonina, neurotransmitera u mozgu koji regulira promjene raspoloženja.

Najbolji prirodni izvori ‘hem’ željeza (oblika željeza koji se najbolje apsorbira) su pileća jetrica, teleća i juneća jetrica, puretina i žutanjak. Crvena, gruba morska trava Rhodymenia palmata i alga hiziki također su bogate željezom.

Rezultati su objavljeni u časopisu Journal of Epidemiology.

Autori ističu kako su potrebna dodatna istraživanja kako bi se u potpunosti utvrdio utjecaj razine minerala u organizmu na učestalost PMS-a.

http://www.vitamini.hr/

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr