ZABRINJAVAJUĆI REZULTATI STUDIJE / Bolest desni je okidač za tihog ubojicu: 'To je otvorena rana koja omogućuje bakterijama u vašim ustima da uđu u krvotok'

Foto: Shutterstock

'Ako se ne brinete o oralnim infekcijama, ne možete spriječiti sistemske bolesti poput Alzheimerove'

14.8.2023.
Shutterstock

Prema studiji, bolest desni je okidač za demenciju. Istraživači su otkrili da loše oralno zdravlje može dovesti do promjena u stanicama koje brane mozak od amiloidnog plaka, piše The Sun.

POGLEDAJTE VIDEO: Znanstvenici objavili kako imaju novi lijek za Alzheimerovu bolest

Plak je vrsta proteina povezana sa staničnim odumiranjem i kognitivnim padom kod osoba s Alzheimerovom bolešću. Novo američko istraživanje pruža uvid u to kako se oralne bakterije probijaju do mozga.

DOBRA VIJEST ZA KAVOLJUPCE /

Šalica kave može smanjiti rizik od bolesti koja jede mozak: Postoje i tri druga načina za smanjenje rizika od obolijevanja

DOBRA VIJEST ZA KAVOLJUPCE /

Doktor Alpdogan Kantarci sa Sveučilišta u Bostonu rekao je: "Ako se ne brinete o oralnim upalama i infekcijama, ne možete spriječiti sistemske bolesti poput Alzheimerove bolesti. Iz jedne od naših prethodnih studija saznali smo da upala povezana s bolestima desni aktivira upalni odgovor u mozgu. U novoj studiji postavili smo pitanje mogu li oralne bakterije uzrokovati promjenu u moždanim stanicama?".

Foto: Shutterstock

Zubobolja potječe od zuba ili tkiva koji ga okružuje, a uz nju se nerijetko javlja i glavobolja. Uglavnom se javlja nakon upale živčanog i centralnog dijela zuba.

Briga o zubima kao prevencija

Bolest desni uzrokuje razvoj lezija između desni i zuba.

"To je otvorena rana koja omogućuje bakterijama u vašim ustima da uđu u vaš krvotok i cirkuliraju u druge dijelove vašeg tijela. Prepoznavanje načina na koji oralne bakterije uzrokuju neuroinflamaciju pomoći će nam da razvijemo mnogo ciljanije strategije", pojasnio je dr. Kantarci.

"Ova studija sugerira da će za prevenciju neuroinflamacije i neurodegeneracije biti kritično kontrolirati oralnu upalu povezanu s parodontnom bolešću. Usta su dio tijela i ako se ne brinete o oralnim upalama i infekcijama, ne možete stvarno spriječiti sistemske bolesti, poput Alzheimerove", dodao je dr. Kantarci.

Bolest desni je također povezana s rakom debelog crijeva i bolestima srca.