VELIK BROJ PRITUŽBI / Od perilica do mobitela: Uređaji nam se kvare sve brže; Evo koja sve prava imaju potrošači

Image
Foto: screenshot

Tanja Popović Filipović objašnjava kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku

18.10.2021.
10:32
screenshot
VOYO logo

U današnjem svijetu uređaji se kvare sve brže i brže, od perilice rublja do mobilnih uređaja. Zato je potrošačima iznimno važno za znati koja im prava donosi zakonsko, komercijalno i produljeno jamstvo.

Zakonsko jamstvo vrijedi dvije godine i za proizvod odgovara trgovac pa je trgovina u kojoj je kupljen prva adresa na koju se treba obratiti u slučaju kvara. Međutim, kupcima se često nudi i komercijalno jamstvo koje se dodatno plaća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
BUJAS: /

'Nema kredita ako su prihodi pali preko 60 posto'; Država je najavila odobravanje jamstava

Image
BUJAS: /

'Nema kredita ako su prihodi pali preko 60 posto'; Država je najavila odobravanje jamstava

'Komercijalna jamstva nude neke ekstra situacije'

"Razlika između komercijalnog jamstva i zakonskog jamstva bi trebala biti upravo u tome što komercijalna jamstva trebaju nuditi neke ekstra situacije. Npr. mobitel ili neki drugi tehnički proizvod je upao u vodu, došlo je do neke situacije koju smo mi prouzrokovali pa je došlo do kvarenja uređaja", kazala je Tanja Popović Filipović, predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača iz Osijeka za HRT te dodaje kako je komercijalno jamstvo gotovo identično zakonskom pa ga potrošač nema razloga kupiti.

"Zakonsko jamstvo je dakle obavezno i ono ga svakako sljeduje, a kod većine aparata produljeno jamstvo se poklanja kupcu kao dokaz o kvaliteti uređaja. Dakle, jednako se koriste zakonsko i produljeno jamstvo", kaže Dragan Bošnjak, voditelj poslovnice Elipso iz Osijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velik broj pritužbi na kvarenje

Tanja Popović Filipović objašnjava kako dobivaju velik broj pritužbi na kvarenje određenih uređaja u jamstvenom roku.

"Najteže je ostvariti ta prava jer trgovac, odnosno proizvođač, želi da se sam uređaj servisira, što mi apsolutno ne prihvaćamo kada se radi o uređaju tek kupljenom, kad je prošlo nekoliko mjeseci, mjesec dana, pojašnjava."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U takvim slučajevima savjetuju potrošača da taj uređaj zamijeni ili pak potrošaču vrati novac kako bi on mogao negdje drugdje kupiti novi uređaj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo