NIJE ŠALA

SAMO ZA NAJHRABRIJE: Šest tehnika spavanja s kojima ćete trebati manje sna, a biti odmorniji

Ove tehnike spavanja navodno su sigurne za zdravlje – tako barem tvrde njihovi korisnici – ali prije primjene bilo koje od njih, posavjetujte se s liječnikom.

Svatko bi bio sretan kada bi mogao produljiti dan od 24 sata sa samo još nekoliko dodatnih sati sna. Otkrivamo vam šest različitih tehnika spavanja, uz pomoć kojih ćete biti odmorniji, a spavati kraće, što znači da ćete imati više vremena za ostale aktivnosti tijekom dana.

Ipak, savjetujemo da prije primjene bilo koje od tehnika konzultirate liječnika kako biste bili sigurni da vaše tijelo to može izdržati.

Tehnika naših predaka

Formula spavanja: 4 sata (prva faza) + 2 sata (druga faza) = 6 sati

Naši preci spavali su u dvije faze odvojene razdobljima budnosti. To se razdoblje smatralo posebnim vremenom i koristilo se za duhovnu praksu, kontemplaciju i čitanje. Ako želite isprobati polifazni san, ali ne znate kako početi, ovo je metoda koju preporučujemo. Za većinu ljudi to je najudobnija opcija i može se nadopuniti s 30 minuta spavanja za prilagodbu.

“Dymaxion”

Formula spavanja: 4 puta po 30 minuta dnevno svakih 6 sati = 2 sata

Buckminster Fuller došao je s najdjelotvornijom tehnikom spavanja koja se sastojala od 30-minutnih drijemanja četiri puta dnevno svakih šest sati. Tvrdio je da se nikada nije osjećao energičnije. Nakon dvije godine ovakvog rasporeda, poznatog su izumitelja pregledali liječnici i proglasili ga savršeno zdravim. Ovo je ujedno i najekstremniji ciklus spavanja.

“Superčovjek”

Formula spavanja: 6 puta po 20 minuta svaka 4 sata = 2 sata

Za mnoge je ovo učinkovita i prikladna tehnika spavanja. Ipak, postoji nedostatak: ne smijete prekidati raspored ili preskočiti makar i jedno razdoblje spavanja, inače ćete se osjećati pospano i umorno. Ova je metoda kreativna tajna Leonarda da Vincija i Salvadora Dalija. Dali bi stavio metalnu ladicu pokraj svog kreveta gdje je sjedio sa žlicom u ruci. Kada bi žlica pala, umjetnik bi se probudio zbog zvonjave. Ovo srednje stanje između sna i budnosti dalo mu je nove ideje.

“Siesta”

Formula spavanja: 5 sati noću + 1,5 sati dnevno = 6,5 sati

Winston Churchill, jedan od najvećih državnika, zadržao se na ovom rasporedu. Otišao bi u krevet u tri sata ujutro, probudio se u osam, a zatim je spavao oko sat vremena popodne. “Morate spavati negdje između ručka i večere. Skinite odjeću i uđite u krevet, ja to uvijek radim. Tako ćete biti u stanju postići više”, napisao je.

“Tesla”

Formula spavanja: 2 sata noću + 20 minuta dnevno = 2 sata i 20 minuta

Izvanredni fizičar i izumitelj Nikola Tesla spavao je svega dva ili tri sata dnevno. Mogao je raditi cijelu noć, ali najčešće je koristio ovu tehniku spavanja, koja je kasnije imenovana prema njemu, piše Bright Side.

“Everyman”

Formula spavanja: 2,5 sati noću + 3 puta po 20 minuta tijekom dana

Znanstvenici su proučavali obrasce spavanja beba, starijih ljudi i životinja. Slonovi se, primjerice, drže rasporeda poznatog pod nazivom “Everyman” i spavaju prosječno dva sata dnevno: jedan sat noću, a zatim tri ili četiri 15-minutne stanke tijekom dana. Treba postojati jednak interval među razdobljima kratkog spavanja. Ovaj se raspored smatra najfleksibilnijim i jednostavnijim za prilagodbu. Osim toga, kratak san može se preskočiti bez narušavanja zdravlja.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr