GDJE SE SKRIVALA? / Izumrla biljka iz doba dinosaura ponovno otkrivena u jezerima: Postoje dvije mogućnosti

Foto: BSA

'Gotovo smo odmah znali da imamo posla s nečim za što se prije smatralo da je izumrlo jer se jasno razlikovalo od bilo koje druge vrste viđene u Sjevernoj Americi', rekao je biolog

25.4.2022.
BSA

Biljka za koju se vjerovalo da je u Sjevernoj Americi izumrla u doba dinosaura pronađena je kako raste na suvremenoj Zemlji, što je najavljeno kao prilično izvanredno otkriće.

Lychnothamnus barbatus, veliku zelenu algu otkrili su znanstvenici predvođeni Botaničkim vrtom New Yorka. Iako je porijeklom iz drugih dijelova svijeta, smatralo se da je davno izumrla u Sjevernoj Americi davno. Posljednji tragovi o njoj u Sjevernoj Americi potječu iz doba krede, prije više od 66 milijuna godina.

Postoje samo dvije mogućnosti

Njeno ponovno otkriće, međutim, sugerira jednu od dvije mogućnosti. Ili su je slučajno donijeli dolazni brodovi. Ili, što je još zanimljivije, možda uopće nije izumrla u Sjevernoj Americi. "Gotovo smo odmah znali da imamo posla s nečim za što se prije smatralo da je izumrlo jer se jasno razlikovalo od bilo koje druge vrste viđene u Sjevernoj Americi", rekao je Richard McCourt sa Sveučilišta Drexel u Philadelphiji za IFL Science, jedan od koautora studije koji je pomogao identificirati uzorke..

Prije su se alge Characeae viđale samo u dijelovima Europe i Australazije. Naraste do 30 centimetra i ima prilično karakterističan oblik, pa istraživači nisu bili sigurni zašto do sada nije primjećena  u Sjevernoj Americi. Poznata je kao kamena alga, koja se obično javlja u slatkoj vodi, pričvršćena za muljevito dno rijeka i jezera.

Gdje se skrivala?

“Budući da ovaj takson nije poznat po agresivnoj invazivnosti u svom izvornom staništu, možda je postojao u dosad neotkrivenim domorodačkim populacijama, iako se mogućnost da je riječ o nedavnom uvozu ne može eliminirati”, napisao je tim u svom radu.

Kako bi potvrdili njegov identitet, znanstvenici su izdvojili DNK iz uzoraka koje su pronašli. Alga je otkrivena u 14 jezera diljem Wisconsina i dva u Minnesoti, između 2012. i 2016. Možda je čak i raširenija nego što se mislilo u Sjevernoj Americi, ali istraživači nisu sasvim sigurni gdje ju točno pronaći. Ipak, otkriće je svakako uzbudljivo, jer nagovještava da bi u blizini mogle biti i druge biljke za koje se smatra da su izumrle. "Potencijal za otkrivanje novih linija zelenih algi čak i u dobro proučenim regijama očito je daleko od gotovog", rekli su istraživači.