Otkrivena "naseljiva" planeta

Moguć život u svemirskom komšiluku

19.12.2012.

Nova planeta na kojoj je potencijalno moguć život udaljena je od nas 12 svetlosnih godina. Veća je 2 do 6 puta od Zemlje, sa koje je vidljiva golim okom. Naučnici smatraju da ova planeta kruži oko Tau Cetija, zvezde identične Suncu.

Ovo je jedna od 5 planeta koje orbitiraju oko Tau Cetija i nalazi se unutar „naseljive zone“, prostora koji nije ni previše hladan, ni previše topao, što potencijalno omogućava život.

Procenjuje se da je njena masa pet puta veća od Zemljine. Za razliku od većina otkrivenih planeta koje imaju izuzetno velike mase, Tau Ceti planetarna porodica nalazi se među solarnim sistemima sa najmanjom masom.

- Tau Ceti je jedan od naših najbližih kosmičkih suseda i toliko je svetao da ćemo u bliskoj budućnosti biti u stanju da izučavamo atmosfere ovih planeta - kaže dr Džejms Dženkins sa Univerziteta Hertfordšir.

Naučnici su do sada otkrili preko 800 planeta koje orbitiraju oko zvezda.

- Ovo otkriće u saglasnosti je sa našim mišljenjem da praktično svaka zvezda ima planete, i da galaksija mora da sadrži brojne planete koje su slične Zemlji. One se nalaze svuda, a neke su nam i najbliži susedi - smatra profesor Stiv Vot sa Univerziteta u Kaliforniji, jedan od naučnika tima koji je otkrio novu planetu.