Ove dame već desetljećima vladaju modnom scenom, a čak ako im i ne znate imena, njihova lica, a i tijela, ste sigurno zapamtili.
Njihovim stopama bi voljele i one, a za to se može pobrinuti glavni skaut pariškog Marylin Modelsa, jedne od vodećih modnih agencija svijeta.
"Što se tiče figure i mjera, kriteriji su posvuda isti. Što se tiče lica, ne postoji određeni tip koji prolazi. Ne mogu vam opisati što tražimo. Tražimo djevojku kakvu do sad nismo vidjeli. To je uvijek među top kriterijima. Naravno, riječ je o velikom tržištu, mnogo je djevojaka i konkurencija je jaka", rekao je StephaneHababou.
Naomi Campbell, EvaHerzigova, Adriana Lima i Kate Moss - samo su neka od najvećih svjetskih modnih imena koje zastupa ova pariška kuća.
"Nije lako, jer i one su samo ljudi. Zna biti teško jer svaka osoba ima svoj karakter s kojim se moramo nositi. Ali i to je jedna od stvari koje naš posao čine zanimljivim", kaže Hababou.
No više nisu osamdesete i devedesete kad su od odjeće poznatiji bili modeli poput Claudie Schiffer ili Naomi Cambpell.
"Svugdje je kriza, ali glavna tržišta su ostala glavna tržišta. New York, Milano i Pariz će uvijek biti u žiži zbivanja. To su središta industrije i jako dobro rade", kaže.
"Luksuz će uvijek upaliti! U vrijeme krize jeftine stvari dobro prolaze, no luksuz prolazi još bolje", dodao je.
A najbolje prolaze oni koji imaju nos za biznis. Davnih je dana Eva Herzigova izjavila da za manje od 10.000 dolara ne ustaje iz kreveta. Danas ne ustaje za manje od milijun. No tko si osim dugonoge češke boginje može priuštiti takav stav?
"Tisuću je djevojaka koje mogu izjaviti tako nešto, ali kada bih vam rekao ime, možda ne biste imali pojma o kome govorim", rekao je Hababou.
1995. su bili prva agencija koja je osnovala celebrity odjel. To vam je ono kada se bezobrazno bogati i slavni nađu u ulozi modela i još više obogate, a sve u svrhu reklame određenog brenda.
"Suradnja s poznatima je uvijek dobro tržište. Jedan nogometaš, na primjer, može biti vrlo poznat i popularan diljem svijeta. Sjajno je raditi s takvim ljudima. I pametno", kaže Hababou.
Pametni su, kaže, i kada je riječ o ostalim segmentima posla. Posebno kada je riječ o sivoj zoni svijeta mode - anoreksične modele izbjegavaju, plastičnu kirurgiju podržavaju.
"Na djevojci se odmah vidi je li bolesna. Po licu, boji kože. Ne radimo s takvim curama i iskreno, sve se rjeđe nalazim u takvim situacijama. Estetska kirurgija i manekenstvo mogu ići skupa, ali ne govorimo o licu. Govorimo o tijelu, možda kako bi modeli za donje rublje imali ljepše grudi", kaže.
Teže od najosebujnijih top modela su očito Hrvatice na početku karijere. MarkoLovrić je i sam uspješan maneken, a od nedavno alfa i omega Relatum modelsa, koji najviše problema ima upravo s našim curama.
"Meni se čini da im je najbitnije da budu viđene na 3 događaja, da izađu na nekim portalima i da budu djevojke ili supruge nekih imućnijih ljudi iz ove države. Da su pametne mogle bi same postići to, a ne se bogato udavati", kaže Marko.
Stoga ni ne čudi što ih je svega desetak stiglo na casting koji ih vodi do Pariza. A sve bi htjele međunarodnu karijeru i žale se na nedovoljno angažmana. Jedna od onih koje su ovaj posao shvatile ozbiljno je TonkaCrljen - šesnaestogodišnja Zagrepčanka kojoj se smješi blistava modna priča i koja već sada po reviji bez problema zarađuje i tisuću eura.
U modeling ju je uvukla majka, a iako ga se ozbiljno uhvatila tek prije godinu i pol, već je poharala neka od najvećih središta industrije.
"Bila sam na haute couture vikendu u Parizu, nosila sam dosta haute couture revija. Bila sam na Fashion Weeku u Milanu, nosila Vogue reviju", kaže Tonka.
Paralelno završava gimnaziju, a studij, najvjerojatnije industrijskog dizajna, će neko vrijeme pričekati. Prvo treba ispuniti apetite europske modne scene. A što misli o onoj domaćoj?
"Razvija se dosta, iznenadilo me, dosta se mladih dizajnera lijepo razvija i imaju dobre ideje, ali iskreno moraju još malo."
Još malo, pa da ova Lijepa naša prema kriterijima svjetske modne industrije postane još ljepša i još uspješnija.