Neke stvari nikad ne smijete reći ni napraviti debelim ljudima

Mnogo je ljudi koji pate od viška kilograma i nije im lako nositi se s tim. U pokušaju da prevladaju problem svakako je važna partnerova podrška. No, ona često, unatoč dobrim namjerama, može izazvati kontraefekt.

‘Udebljala si se’

Bilo da je riječ o vama ili njemu, vjerujte da je on toga svjestan baš kao što ste i vi ukoliko ste dobili koji kilogram. Nema potrebe dodatno i na takav način skretati pažnju na višak kila. Mnoge žene, ali i muškarci skloni su dosta dugo nositi preusku odjeću jer ne priznaju da im je potreban veći broj. Drugi su opet skloni kupovati veće brojeve ne bi li sakrili neželjeni ‘dobitak’ i izbjegli neugodan razgovo s partnerom.

Znajte da povećanje kilaže ne mora biti posljedica prežderavanja. Zdravstveni problemi, poput povećane štitnjače također mogu dovesti do rasta kilaže, kao i prejedanje zbog emocionalne krize. Stoga je bolje da svog partnera ili partnericu upitate: ‘Jesi li dobro?’ Liječnica i nutricionistica Cynthia Sass, kaže kako su mnogi njezini klijenti prestali koristiti hranu kao ‘pomagalo’ nakon što su otvoreno porazgovarali sa svojim partnerima te dobili emotivnu podršku koju nisu bili u stanju potražiti.

‘To ne bi trebala jesti’

Čak da vaš partner ili partnerica još uvijek ne znaju kako su čokolada, čips i slične namirnice kalorične, nije baš ugodno takvo upozorenje čuti od voljene osobe. Zvuči kao da ga osuda. Takav oblik ‘nadziranja’ prehrane u vezi može dovesti do nedostatka seksa, komunikacije, do ljutnje, ogorčenosti i povrijeđenosti. Želite li pomoći svom partneru ili partnerici ne ističite i ne osuđujte ono što čini krivo već neobavezno, i bez ikakvih dodatnih primjedbi, ponudite i predlažite zdraviji i manje kaloričan jelovnik kod planiranja ručka ili večere. Možete se poslužiti i laganim trikom poput onog da voće i povrće stavite na najgornju policu u hladnjaku.

‘Zar ti nije dosta?’

Ponekad osoba zatraži od partnera da mu pomogne u gubljenju kila na način da ga upozori kada se počne prejedati. Neki supružnici su na to upozoravali i bez da ih se pitalo. U oba slučaja ova taktika može biti kontraproduktivna. Nadzor nad količinom porcija može izazvati jednaku količinu ljutnje kao i upozoravanje na ‘lošu’ hranu. Sve može završiti tajnim prejedanjem u periodima kad naporni partner nije u blizini. Dakle, čak i ako vas partner zamoli, nemojte pristajati na ulogu kontrolora. Umjesto toga, pokušajte s praktičnim načinima smanjenja porcija, koristite manje tanjure, ostatke od ručka podijelite na manje porcije, a hranu koja deblja zamijenite cjelovitim žitaricama, integralnim tijestom te unesite više povrća u prehranu. Ovakvo ponašanje s vremenom prirodno dovede do toga da se manje jede. Također možete određivati ritam pri zajedničkim obrocima. Jednostavnpo namjerno žvačite sporije. Ljudi obično imitiraju jedni druge, tako da ako vi usporite, usporit će i vaš partner.

‘Nije ti to teško. Trebaš samo…’

Dok neki ljudi mogu svoju težinu bez problema držati pod kontrolom, nekima je to pravi pakao. Istina je sljedeća: gubitak težine je puno složeniji od unosa i potrošnje kalorija te manje ili više kretanja. Osim toga, ono što vrijedi za jednu osobu, možda neće imati isti učinak kod druge. Umjesto da svoju srodnu dušu usmjeravate da čini ono što pomaže vama radije pokušajte otkriti i podržati je u onome što će više efekta imati kod nje.

‘Samo ti pokušavam pomoći’

Morate uzeti u obzir i razmišljati o tome kako se vaše riječi i djela odražavaju na partnera. Bude li vaša draga osoba imala osjećaj kao da je pod policijskim nadzorom kada je hrana u pitanju, to nikako neće dobro utjecati. Prisjetite se samo nekog bivšeg šefa ili kolege s posla koji vam je neprestano virkao iza ramena kontrolirajući što radite i koliko vam je to išlo na živce. Čak i ako je dobronamjerna, ova vrsta nadzora neće donijeti ništa dobroga.

Pomirite se sa činjenicom da je vaš partner sam odgovoran za svoje postupke i da ih vi nećete promijeniti. Radije usmjeriti energiju na to kako ćete mu pružiti dobar primjer postupajući po prethodno navedenim savjetima.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr