Za ne vjerovati je kad ljudi osjećaju ljubav i požudu

Prateći ključne riječi u stvarnom vremenu znanstvenici su primijetili trend koji se pojavljuje zimi i u rano ljeto.

8.8.2012.
8:31
VOYO logo

U sklopu novog istraživanja, čiji su rezultati proteklog mjeseca objavljeni u mjesečniku Archives of Sexual Behavior (Arhivi seksualnog ponašanja), znanstvenici su pratili sve ključne riječi na Googleu koje su imale ikakve veze s pornografijom, prostitucijom i internetskim stranicama za traženje partnera u periodu između siječnja 2006. godine do ožujka 2011. godine, i to na području Sjedinjenih Američkih Država.

Cilj im je bio da opipaju stvarni puls nacije, a otkrili su da je virtualni interest za pronalaskom ljubavi ili barem osobe s kojom mogu ostvariti seksualni odnos bio u znatnom porastu u božićno vrijeme i na samom početku ljeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj polugodišnji krug nije nešto za što čujemo prvi put, jer je 2007. godine istraživanje koje je obradilo područje seksualne aktivnosti kod mladih ljudi dokazalo postojanje šestomjesečnog ciklusa u ljudskoj seksualnoj aktivnosti.

Istraživanje takozvanog 'efekta blagdanske sezone' i 'efekta ljetnog odmora' uključivalo je i istraživanje posljedica seksa, kao što su porodi i spolno prenosive bolesti, odnosno događaja koji su se zbili mjesecima nakon samog seksa. Znanstvenici su također dokumentirali povećanu potrebu za kondomima u tjednu prije Božića i tijekom ljetnih mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, psiholozi Patrick i Charlotte Markey s Villanova sveučilišta u Pennsylvaniji i Rutgers sveučilišta u New Jerseyju željeli su vidjeti mogu li otkriti obrasce i promjene u seksualnoj aktivnosti brže, posebice kada su u pitanju opasnosti poput spolno prenosivih bolesti.

Teško sakupiti podatke koji govore koliko se 'napaljeno' ljudi osjećaju u određenim vremenskim trenucima. Izrazito je teško sakupiti točne osobne podatke o seksualnim aktivnostima, a znanstvenicima je prepreku predstavljala i činjenica što postoji mala količina informacija dostatna za otkrivanje trendova. Upravo zbog toga okrenuli su se internetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koristeći aplikaciju Google Trends, Patrick i Charlotte Markey su proučavali mjesečne uzorke u ključnim riječima koje su korisnici Googlea koristili kada su virtualno tražili seks ili partnera. Koristili su se terminima poput 'porn', 'boobs', 'xxx', 'call girl', 'massage parlor', 'eHarmony' i 'Match.com'. Usporedili su učestalost korištenja navedenih ključnih riječi s terminima neutralnih pretraživanja životinja ('dog', 'cat' i 'bird'), popularnih web stranica ('Facebook' i 'eBay'), te autodijelova ('tires', 'brakes' i 'windshield').

Patrick Markey bio je iznenađen kada je otkrio ovaj polugodišnji trend u pornografskim pretragama. Ključne riječi koje su korisnike vodile do pornografskih stranica više su se koristile zimi i u rano ljeto, što se nije dogodilo s ključnim riječima spomenutih neutralnih pretraga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Bio sam iznenađen što je gotovo identičan trend postojao u pretraživanjima u nastojanju pronalaska partnera i pornografskog sadržaja', kaže Patrick Markey koji se nada da će njegovo istraživanje pridonijeti nečem bitnijem. 'Bilo bi sjajno kada bi se ovo istraživanje moglo iskoristiti u svrhu podešavanja vremena reklamiranja sigurnog seksa', objasnio je.

Dokazuju li rezultati ovog istraživanja 'primitivni biološki krug' ili samo činjenicu da ljudi u to vrijeme imaju viška vremena koje odluče pokloniti svojoj seksualnosti, još nije poznato.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo