Obožavate Sumrak sagu? Voljet ćete i Igre gladi

Utihnuo je prvi efekt Twilight manije. Nakon desetak godina dokinulo se potrebe oduševljavati romantičnim prikazom vampirizma za mlađe tinejdžere.

19.3.2012.
15:47

Umotati zgodne mlade glumce u ljubavnu bajku sa shakespearijanskim motivima izbora između vječne ili neostvarene ljubavi činilo se dovoljnim. Danas ti mlađi konzumenti traže novu dozu eksploatacije prilagođenu potrebama 21. stoljeća. Kako su vampiri bazirani na premisi izvlačenja iz literarnih vremena velikog Dracule, tako Igre gladi crpe iz post apokaliptičnih premisa nasilnog društva koje tjera na preživljavanje. Temeljem trilogije novela Suzanne Collins (The Hunger Games, Catching Fire i Mockingjay) redatelj Gary Ross (Seabiscuitt, Pleasentville) je u dramaturške osnove priče o preživljavanju mladih uhvaćenih unutar video wallova moderne big brother arene, dosta mudro ubacio ljubavne potke. Prema svim naznakama mlada Katniss Everdeen bi trebala biti novom mladom heroinom generacije You Tube i Facebook tinejdžera koja eksploatira njihovu dob na jednaki način kako je to MTV radio tokom prošlog stoljeća. U mješancu Paklene naranče, Trkača, Truman Showa, Ed TV-a i Battle Royalea futurističke redateljske vizije sudaraju se s osnovnim ljudskim nagonima, za preživljavanjem i potrebom ostvarenja ljubavi, ako im emocionalna baza to dozvoli. U tu je svrhu poslužila magnetična i vrlo interesantna mlada glumica Jennifer Shrader Lawrence, zaslužna za onaj izdržljivi dio ovog dobro raspisanog, odlično snimljenog, ali predugačkog akcijskog melodramatiziranja.

http://www.dailymotion.com/embed/video/xpjlmc Pretjerivanja i odvlačenja u sapunicu se događaju na svakom koraku dramaturških osnova između glavne junakinje i sporednih likova. Njen odnos s mladim partnerom Peetom (Josh Hutcherson) kojeg producenti showa namjerno žele prikazati kao potencijalnog momka je na razini verbalne dosjetke. Pokušaj spašavanja, zaštitnički odnos kao prema mlađoj sestri i emotivnog određenja prema klinki iz igre preživljavanja robuje manirizmima tipičnim za latinoamerički ili turski telenovelski dio. Stilizacija i levitiranje između akcijskog i dramatičnog trenutka filma filma je odgovarajuća tom kontrastu srednjevjekovnog (efekt arene i borbe za preživljavanje), današnjeg (big brother promatra svaki pokret s razine TV showa) i sutrašnjeg (ubij ili budi ubijen). Glumci su mahom vrlo pomno birani i odgovaraju potrebama product placementa prije nego težnje za maestralnim ulogama. Funkcionalnost je ustupila mjesto potrebi za umjetničkim kreacijama. Trećina posla je odrađena, sudbinu preostala dva ili više nastavaka određivat će palac publike i masovnost hrljenja u kina. Bestseler status ne bi trebao biti upitan jer je upregnuta golema marketinška mašinerija targetirana na ljubitelje Twilight sage. Ostaje stvarnost 2012.-e. 6/10

TOMA