nestao s lica zemlje / Znanstvenici će klonirati mamuta starog 10.000 godina?

Ruski i južnokorejski znanstvenici otkrili su u Sibiru "vidno žive" jezgre mamuta koje bi mogle omogućiti kloniranje tog biljojeda izumrlog prije 10.000 godina.

12.9.2012.

"Otkrili smo u kolovozu u istočnom Sibiru završetke tkiva mamuta u kojima su stanice očito živom očuvale svoju jezgru", rekao je Sergej Fedorov s Ruskog saveznog sveučilišta iz sjeveroistočne Republike Saha ili Jakutija.

"Na licu mjesta uočili smo našim prenosivim mikroskopom da je jezgra nekih stanica obojana", rekao je. Ako se potvrdi taj rezultat u laboratoriju u Seulu, jezgre somatskih stanica koje imaju cjelovit genom jedinke mogle bi omogućiti kloniranje mamuta u suradnji sa zakladom Sooam (Južnokorejska zaklada za biotehnološka istraživanja).

Ruski i južnokorejski znastvenici ugovorili su zajednički rad u cilju stvaranja mamuta, nestalog prije 10.000 godina s lica Zemlje.

Završeci tkiva - kost, dlake i masno tkivo, pronađeni 100 metara duboko u sibirskom permafrostu, nekih 2.000km sjeveroistočno od Jakutska, bit će poslani u Sooam.

U istraživanju je sudjelovao kontroverzni južnokorejski znanstvenik Hwang Woo-Suk, koji je u dva navrata, 2004., i 2005., najavio svjetsku premijeru stvaranja matičnih stanica ljudskog embrija kloniranjem. Stručnjaci su ubrzo otkrili da je znanstvenik lažirao rezultate i da su stanice nastale partenogenezom, a ne kloniranjem.

Hwan je, međutim, znanstvenik kojemu se priznaje da je prvi uspio klonirati psa, nazvanog Snuppy 2005.

Još iz rubrike