Znanstvenici pronašli dva planeta veličine Zemlje

Znanstvenici su otkrili dva planeta veličine Zemlje izvan Sunčeva sustava, u orbiti zvijezde udaljene 950 svjetlosnih godina.

21.12.2011.

"Otkriće je pokazalo kako planeti slični Zemlji postoje te da ih je moguće pronaći teleskopom Kepler", smatra Francois Fressin iz Harvard-Smithsonian centra za astrofiziku u Cambridgeu. Dva pronađena planeta najmanji su tako daleko otkriveni planeti u orbiti zvijezde slične našem Suncu, javlja AP.

Znanstvenici traže planete Zemljine veličine kao potencijalne domove izvanzemaljskog života. Jedan od otkrivenih planeta u promjeru je samo tri posto veći od Zemlje dok je promjer drugoga oko devet desetina Zemljinog promjera.

Prevrući za život

Otkriće je pokazalo kako planeti slični Zemlji postoje te da ih je moguće pronaći teleskopom KeplerIako su stjenoviti kao i Zemlja preblizu su zvijezdi oko koje se vrte, pa su prevrući za održavanje života kakvog poznajemo. Prosječne temperature na planetima iznose između 425 i 760 stupnjeva Celzija. Od kada je lansiran 2009. NASA-in lovac na planete, teleskop Kepler, pronašao je desetke planeta Zemljine veličine, ali sada su prvi put njegovi pronalasci potvrđeni. Planeti nazvani Kepler 20e i Kepler 20f dio su sustava pet planeta koji kruže oko zvijezde Kepler 20 koja je od Zemlje udaljena 950 svjetlosnih godina u smjeru konstelacije Lira.