VIDEO: / Ovo se događa u mozgu dok duvate

Kada se napušite i započnete s nekom mišlju, imate dojam da je ona vrlo važna i potpuno se na nju koncentrirate.

4.10.2012.

"Vaš mozak na drogama: Marihuana!" naziv je video uratka iz serije objavljenih na YouTube kanalu ASAP Science, a u kojemu entuzijasti i doslovno crtaju neka od otkrića (popularne) znanosti.

U ovom nastavku koncentrirali su na efekte konzumacije marihuane na mozak. Neke od ovih osnovnih spoznaja uče se u školi, recimo, opće je poznato da su neuroni stanice koje su zadužene za procesuiranje informacija u mozgu. One otpuštaju kemikalije - neurotransmitere - iz jednog završetka stanice, aksona, u drugi, dendron stanice, čime taj neuron mijenja električni naboj.

Neuron koji prima naboj se uzbuđuje pa šalje taj naboj "dalje" - što rezultira kompliciranim konfiguracijama u malenom djeliću sekunde, a ta promjena naboja može značiti da vi mislite, dišete, mičete se...

Za razliku od alkohola...

Kako na to utječe marihuana? Za razliku od alkohola, navodi se u videu, pušenje marihuane otpušta u naš organizam tvari koje nalikuju supstancama koje naš organizam već sadrži, poput kanabinoida, molekula THC-a (tetrahidrokanabinol), sastojka marihuane, nalikuje molekuli anandamida, neurotransmiteru.

Kanabinoidi su specijalizirani neuroprijenosnici koji se otpuštaju kada neuron prenese električni naboj na susjednu stanicu. U tom trenutku "pošiljatelj" naboja postane neaktivan, kako bi se spriječilo da isti neuron ima previše intenzivnu reakciju i time postane previše dominantan. Rezultat toga je smireno ponašanje mozga.

Kanabinoidi mijenjaju ovaj pristup u nekim dijelovima mozga - time što vraćaju u funkciju neurone koji su upravo poslali signal i time se mašta, percepcija i misao pojačavaju.

'Izgubljeni u ideji'

To znači da, kada započnete s nekom mišlju, imate dojam da je ona vrlo važna i potpuno se na nju koncentrirate. U tim trenucima niste u stanju da stvari "pogledate sa strane" ili da se prisjetite koja vam je prethodna "velika spoznaja", jer ste obuzeti tom jednom idejom, a neuroni samo "ispaljuju" sve dok vam na um ne padne nova ideja.

Kanabinoidi utječu i na razinu dopamina i norepinefrina u mozgu, kojima se može zahvaliti osjećaj euforije, opuštanja, umanjenja boli ili pojačanja iskustva, no može prouzročiti i tjeskobu. Ove kemikalije također utječu na kratkoročno sjećanje, procese učenja, spoznajne funkcije, koordinaciju i kontrolu pokreta.