dionica nezadovoljstva / Zašto su građani digli pobunu na otvaranju Dalmatine?

U sjeni prosvjeda nezadovoljnih građana, u promet je puštena nova dionica Dalmatine od Vrgorca do Ploča. Uzduž 16 kilometara izgrađeno je sedam vijadukata, dva nadvožnjaka, dva podvožnjaka i četiri tunela. Time je završena izgradnja autoceste A1, koja je po prvotnim planovima trebala doći do Dubrovnika.

20.12.2013.
18:52
VOYO logo

Rušila su se brda, spajali neravni krajolici - 5 godina radnici su se mučili da bi automobili mogli autocestom dojuriti do Ploča.

"Kompletna dionica je koncipirana na nasipu i usjeku, ogromni su zemljani radovi bili i dionica je izuzetno zahtjevna", kazao je Ante Filipović iz Hrvatskih autocesta.

 16 kilometara sazidano je 7 vijadukata, 2 nadvožnjaka, 2 podvožnjaka i 4 tunela. Cijena najskuplja dosad - 1,7 milijarde kuna. Svečanog otvaranja nije bilo, ministar  je dionicu samo pustio u promet i darovao pet prvih putnika ENC uređajima. No Dubrovčani će čekati do daljnjega.

"Hrvatska više neće graditi autoceste vlastitim novcima U trenutku kada ponovno sukladno prometnim politikama EU bude pogodno i bude moguće da nam oni  sufinanciraju autoceste mi ćemo dalje graditi autoceste", kazao je ministar Hajdaš Dončić.

Tek kad Crna Gora i BiH budu članice Europske unije mogli bi razmišljati daljnjoj gradnji - poručuje dekan Prometnog fakulteta.

"Dok se to sve skupa ne posloži mislim da neće biti moguće s obzirom na stanje u hrvatskom društvu, a i na objektivne transportne potrebe, graditi nešto", smatra dekan Fakulteta prometa Ivan Dadić.

A istodobno s otvorenjem odvijala su se dva prosvjeda. Prvi u blizini novog izlaza Karamatići gdje su mještani okolnih sela nezadovoljni jer stanuju 50-ak metara od autoceste, a da bi joj pristupili moraju voziti do 30-ak kilometara udaljenih Ploča. Ljuti su i jer nitko iz njihova kraja nije zaposlen na naplati i održavanju autoceste.

To muči i Vrgorčane koji su se okupili na naplatnim kućicama Vrgorac nezadovoljni jer HAC ONC namjerava preraspodjeliti djelatnike iz drugih krajeva Hrvatske, a ne zapošljavati nove.

Prosvjedni paraglajder ipak nije uspio poletjeti, ali njegovu su poruku čuli i čelnici HAC-a koji odgovaraju - nećemo zaboraviti na lokalno stanovništvo.

Nove radnike plaćat će novi šef. Ukupno 1289 kilometara autocesta u posljedjih 10 godina koštale su nas gotovo 40 milijardi kuna, procjenjuje se da bi se u koncesiju dale za 25 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo