ZAŠTO JE AUTOCESTA A3 TAKO SMRTONOSNA? / Često puni stupce crne kronike, prometni stručnjak otkrio je razlog

Image

U petak je kamion uletio na odmorište na autocesti A3 između Novske i Okučana i naletio na skupinu djece koja su izlazila iz autobusa. U nesreći je poginulo dvoje djece

11.6.2019.
18:05
VOYO logo

Autocesta A3 često puni stupce crne kronike, a koji je uzrok da se na toj autocesti često događaju prometne nesreće, za Dnevnik.hr pojasnio je prometni stručnjak Marko Šoštarić. Šoštarić kaže da svaka nesreća ima svoje uzroke koji mogu biti: čovjek, vozilo, cesta, interakcija te naglašava da je "tisuću kombinacija i faktora".

"U principu ravne dionice cesta jesu vozačima dosadnije. Tu pada koncentracija na vožnju i tu je veća mogućnost i spavanja ili većeg umora tijekom vožnje jer kad se vozite po zavojima, više ste koncentrirani jer morate više upravljati vozilom", objasnio je prometni stručnjak za Dnevnik.hr. Dodao je da kada su vozači na ravnoj dionici dugoj 200 ili 300 kilometara, onda im padne i koncentracija i lakše im je utonuti u san, više im se spava. Šoštarić naglašava da tu postoji nešto veća opasnost na takvim dionicama nego na zavojitim cestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
DETALJI STRAŠNE NESREĆE NA A3: /

Zabili se u kamion. Suvozač je ispao iz auta i preminuo na mjestu. Vozač i putnice teško ozlijeđeni

Image
DETALJI STRAŠNE NESREĆE NA A3: /

Zabili se u kamion. Suvozač je ispao iz auta i preminuo na mjestu. Vozač i putnice teško ozlijeđeni

Vibracijske rubne trake kao najbolja mjera smanjenja umora i 'dosade'?

Na takvim dionicama ne može se puno toga učiniti da bi se smanjila ''dosada'' i umor za volanom, no Marko Šoštarić smatra da bi najbolja mjera bile vibracijske rubne trake. "To su bijele crte koje imaju nekakvu reljefnu strukturu i kad vozilo dođe kotačem na tu crtu, ono počne jako vibrirati i to vas razbudi", pojasnio je Šoštarić .

Image

02.06.2019., Novska - U prometnoj nesreci na autocesti A3 sudaru kamiona i autobusa BiH registracija smrtno je stradao vozac kamiona, a 10-ak putnika autobusa je ozlijedjeno. Photo: Nikola Cutuk/PIXSELL

Većina cesta u Hrvatskoj su zavojite, kaže Šoštarić, pa tako duge ravne dionice nisu specifičnost naših cesta. Kao primjer Šoštarić navodi dionicu prema Slavoniji jer ove ostale su malo više zavojite. Navodi da su od Karlovca i prema Rijeci i Dalmaciji dionice malo zahtjevnije. Kako kaže, tu je nešto više zavoja pa je onda manja vjerojatno za spavanje za volanom. "Kada ste na zavojima, morate biti više koncentrirati na vožnju", kaže ovaj prometni stručnjak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Već ove godine velik broj stradalih na autocestama

Podsjetimo, u petak je kamion uletio na odmorište na autocesti A3 između Novske i Okučana i naletio na skupinu djece koja su izlazila iz autobusa. U nesreći je poginulo dvoje djece, a dvije su osobe ozlijeđene. U utorak je u teškoj prometnoj nesreći na istoj autocesti kod Slavonskog broda jedna osoba poginula, a troje ih je ozlijeđeno.

Početkom lipnja između Novske i Okučana u sudaru kamiona i autobusa poginuo je vozač kamiona, a osam putnika bilo je ozlijeđeno. U travnju su u slijetanju automobila s te autoceste smrtno stradala dvojica mladića bosanskohercegovačkog podrijetla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo