Riba košta 550, parkiranje 400, a koktel čak 120 kuna

Hrvatska je ljeti najbliža Skandinaviji. Ali ne geografski ili po uređenju, već po cijenama koje ponekad ostavljaju dojam da si Hrvati štošta mogu priuštiti.

13.8.2012.
12:00
VOYO logo

Pred garažom nedaleko od jednog hotela s pet zvjezdica na istaknutom cjeniku, koji je više upozorenje nego izvor informacija, piše da četiri sata parkiranja koštaju 170 kuna, osam sati 320, a 24 sata sitnicu od okruglih 400 kuna. Na dubrovačkim Pilama ćete odmor svog metalnog ljubimca platiti samo 40 kuna jeftinije.

To je tek jedna od informacija o nepriuštivom životu uz obalu tijekom turističke sezone. Svako nas ljeto, pa tako i ovo, cijene u turističkim mjestima crnohumorno zabavljaju. Naravno, ove cijene nisu nimalo simpatične ljudima koji žive u tim turističkim naseljima, koja navodno crpe nemilu dobit od sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kruli vam želudac? A imate li sto eura po glavi?

Ogladnite li tako u blizini hvarske rive, a želite si priuštiti kompletan obrok, ne vrijedi vam ulaziti u restorane bez sto eura po glavi, jer toliko prosječno košta obrok za jednu osobu. Naime, prosječna cijena aperitiva je 30-ak kuna, predjelo od školjki će vas doći 140 kuna, cijena oborite bijele ribe je oko 550 kuna po kilogramu pa će jedna prava porcija značiti dodatnih 300 kuna, dok su deserti po 40 kuna.

Kako je grijeh da riba ne zapliva triput - u moru, ulju i vinu - za butelju kvalitetnog vina platit ćete još 220 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Spomenimo i da litra koktela na popularnoj paškoj plaži Zrće može doseći i 120 kuna, pa makar ta litra velikom većinom otpadala na sok i skoro pa besplatni led.

Sumnjive cijene ribe

U Zadru, pak, pojedini prodavači u ribarnicama varaju na ribi: cijena najkvalitetnije domaće bijele ribe, kovača i škrpine, doseže ljeti i do 280 kuna, iako se u istoj ribarnici iz škrinja za duboko smrzavanje prodaju isti takvi, uvozni kovači po cijeni od 78 kuna za kilogram, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovci i ugostitelji obilato koriste turističku sezonu pa naplaćuju ono što ne bi smjeli naplaćivati ili podižu cijene na visine koje nisu u skladu s kvalitetom proizvoda ili usluga, upozorava Nela Kovačević, voditeljica Savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske u Splitu.

"Nalazimo se u situaciji da se još jedino zrak ne naplaćuje", kaže ona, napominjući kako turizam jest važan, ali kako ne smijemo postati njegovi taoci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo