VEĆ IMA KRITIKA / U dio škola uvodi se novi se novi predmet umjesto informatike: Ovo su svi detalji

Image
Foto: Pixsell, Damir Špehar

Kritike zbog navodnog smanjivanja satnice informatike dominirale su u savjetovanju o samom eksperimentalnom programu

13.5.2023.
10:41
Pixsell, Damir Špehar
VOYO logo

Predmet Informacijske i digitalne kompetencije trebao bi se prema nacrtu kurikuluma u e-savjetovanju, u eksperimentalnim školama izvoditi 35 puta godišnje, u dvosatu, što je naišlo na kritike da je to premali broj sati, a učenici neće imati kontinuitet jer će se izvoditi svaki drugi tjedan.

U komentarima na nacrt kurikuluma tog predmeta, kojih je dosad pristiglo šezdesetak, uglavnom su nastavljene kritike koje su od početka predstavljanja projekta cjelodnevne škole prisutne - da je Hrvatska jedina u Europi koja smanjuje satnicu informatike umjesto da je povećava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Informacijske i digitalne kompetencije predmet je koji će umjesto informatike, od jeseni slušati učenici u pedesetak osnovnih škola odabranih u eksperiment cjelodnevne nastave, uz još nekoliko novih predmeta - Prirodoslovlje, Društvo i zajednica, Praktične vještine te Svijet i ja.

Prema nacrtu kurikuluma koji je u javnom savjetovanju do 23. svibnja, satnica tog predmeta, koji će biti obvezan od prvog do osmog razreda, iznosi 35 sati godišnje. Nastava se izvodi u dvosatu zbog, kako stoji u nacrtu, specifičnosti rada s digitalnim tehnologijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
OGROMAN KORAK UNATRAG? /

Zagovaraju digitalnu tranziciju, a smanjuju satnicu informatike! Donosimo sve detalje spornog plana: 'Hrvatska bi mogla imati velike probleme'

Image
OGROMAN KORAK UNATRAG? /

Zagovaraju digitalnu tranziciju, a smanjuju satnicu informatike! Donosimo sve detalje spornog plana: 'Hrvatska bi mogla imati velike probleme'

Novi kurikulum sadrži mnogo više sadržaja koje treba obraditi u ograničenom vremenskom periodu

Većina komentara, u kojima su se javili i roditelji, učitelji i učiteljice razredne nastave, nastavnici informatike, polazi od stajališta da bi satnicu trebalo duplo povećati, na 70 sati.

Smatraju da novi kurikulum predstavlja ogroman izazov za nastavnike i učenike jer sadrži mnogo više sadržaja koje treba obraditi u ograničenom vremenskom periodu i da se sve predviđeno ne može odraditi u 35 sati godišnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neslaganje u komentarima izazvalo je izvođenje nastave u blok satu. "Prema predloženoj satnici od 35 sati godišnje i blok sat svaki drugi tjedan, učenici bi bili na novom nastavnom predmetu sveukupno 18 puta. Preveliki je to razmak i gubi se kontinuitet", glasi jedan od komentara.

Kritike zbog navodnog smanjivanja satnice informatike dominirale su u savjetovanju o samom eksperimentalnom programu, a nastavile se i u ovom savjetovanju o samom predmetu, unatoč tvrdnjama iz Ministarstva znanosti i obrazovanja da se satnica ne smanjuje već povećava za sto posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz ministarstva su objašnjavali da su dosad informatiku od 1. do 4. razreda djeca učila kao izborni predmet, a onda je u 5. i 6. razredu postala obvezan predmet i od 5. razreda svi oni koji su je učili kao izborni predmet počinjali bi od nule kao da je nisu učili, a u 7. i 8. razredu opet je postala izborni predmet.

"Kada razmatramo samu izvedbu nastavnog predmeta, do sada su u osnovnoj školi bila 4 obvezna sata informatike, a sada će biti 8 obveznih sati modernijeg predmeta Informacijske i digitalne kompetencije", kazao je ministar Radovan Fuchs, ističući da u cjelodnevnoj školi može postojati onoliko sati izborne informatike koliko postoji interesa učenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministrovo objašnjenje jedan od komentatora u nacrtu predmeta ocjenjuje kao obmanu te navodi da "nije isto 4 obavezna školska sata u dvije godine i 8 obaveznih školskih sati u 8 godina".

Tri domene Informacijske i digitalne kompetencije

Prema nacrtu kurikuluma tri su domene kojima će se realizirati ciljevi nastavnoga predmeta Informacijske i digitalne kompetencije - Informacijska i medijska pismenost, Komunikacija, suradnja i sigurnost te Digitalni sadržaji, računalno razmišljanje i tehnologije u nastajanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stvaranje, objavljivanje, pronalaženje te kritičko vrednovanje informacija i medijskih sadržaja poučavat će se u domeni Informacijska i medijska pismenost.

Domena Komunikacija, suradnja i sigurnost usmjerena je na razvoj kompetencija potrebnih za učinkovitu i sigurnu komunikaciju u digitalnom okruženju. Tu će, prema nacrtu, dominirati teme kao što su područje sigurnosti na mreži, zaštita podataka, elektroničko nasilje i briga o svojoj digitalnoj dobrobiti, objavljivanje te dijeljenje podataka, sadržaja i izvora, istraživanje poslova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U domeni Digitalni sadržaji, računalno razmišljanje i tehnologije u nastajanju naglasak je na korištenju digitalnih alata te razvoju umjetne inteligencije i njenog utjecaja na život čovjeka. U ovoj domeni učit će se i poučavati nove tehnologije i njihove primjene kao što je umjetna inteligencija, internet stvari (IoT), proširena i virtualna stvarnost, 3D modeliranje i 3D ispis.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo