Trudnica zbog birokracije ostala bez kune prihoda

Mjesec i pol dana Zagrepčanku S. M. u visokom stupnju trudnoće šetali su od šaltera do šaltera banke, HZZO-a i Fine.

22.4.2011.
10:30
VOYO logo

Tek je pismo iz udruge Potrošač prekinulo to birokratsko loptanje. Podstanarki i tada trudnici, koja je u međuvremenu rodila, tekući je račun blokiran, pa je otvorila podračun za sredstva koja ne smiju u ovrhu, a to je i naknada za bolovanje.

"Fina me obavijestila da je podračun otvoren i da je o tome obaviješten HZZO. No, HZZO obavijest nije dobio i uplatio mi je naknadu na blokirani račun. U banci su mi rekli da je kriv isplatitelj, u HZZO-u da taj novac neću vidjeti i slali su me u Finu, gdje su pak rekli da su svoje napravili. I iz banke su me slali u Finu. U HZZO-u su mi potom rekli da će poslati dopis u banku kojim će se problem riješiti, no dva je dana taj 'hitni' dopis čekao na potpis rukovoditelja. Dan se porođaja približavao i očajna sam se požalila Potrošaču", kazala je S. M.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jadranka Kolarević iz Potrošača obratila se banci, iz koje su vrlo brzo i na naš upit odgovorili da je slučaj S. M. uspješno riješen. U HZZO-u su nam pak rekli kako ih je Fina obavijestila o ovrsi u trenutku kad su već obradili bolovanje. Naknadu su, kažu, mogli isplatiti na poseban račun tek na dan kad su od Fine dobili obrazac o posebnom računu. Ovo je primjer mnogih problema koji nastaju u primjeni ovršnog zakona, upozorava PBZ. Građani s ovrhom na računima, kako bi zaštitili primanja izuzeta od ovrhe, od 1. siječnja moraju u Fini potpisati obrazac kao preduvjet za otvaranje računa na koji će primati uplate izuzete od ovrhe.

Sustav nije uhodan

Samo temeljem zahtjeva klijenta Fina daje nalog banci da ovršeniku otvori poseban račun. Banka ga otvara, obavještava Finu, koja o tome obavještava uplatitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kako sustav očito još nije uhodan, događa se da primanja i naknade koji bi trebali zakonom propisanom procesu biti uplaćeni na poseban račun i izuzeti od ovrhe, završe na računu nad kojim se provodi ovrha. Banke imaju limitiranu ulogu jer su dužne provesti platne naloge isključivo po instrukcijama uplatitelja i Fine, te najčešće ne mogu prepoznati pogrešno usmjerene uplate. Stoga se svaki upit klijenata analizira s posebnom pozornošću i pokušava se prepoznati eventualna pogreška ostalih sudionika u sustavu", poručuju iz PBZ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo