Trebaju li nam uopće borbeni avioni?

U utorak je MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva imao još jednu nezgodu, kad je poklopac kabine ispao u letu s visine od oko 800 metara.

20.6.2012.
11:53
VOYO logo

Podsjetimo, Hrvatska vojska je već imala problema s MiG-ovima, kojima se sad već bliži 30 godina starosti. Najozbiljnija se nesreća dogodila u rujnu 2010. godine kad su se dva MiG-a 21 sudarila u letu na vojnoj vježbi. Krhotine su tada teško ranile Mariju Klipu koja je radila u polju. Klipi ruka više ne funkcionira ni nakon deset operacija, te traži odštetu od države od 1,2 milijuna kuna.

U utorak je MiG-21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva imao još jednu nezgodu, kad je poklopac kabine ispao u letu s visine od oko 800 metara. Srećom, u toj nesreći nitko nije stradao, iako je moglo biti i ozbiljnih posljedica jer je poklopac kabine ispao u letu s visine od oko 800 metara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Borbene avione trebamo da čuvamo naše nebo

Bivša ministarica obrane Željka Antunović nije htjela za Danas.hr komentirati konkretnu nesreću, kazavši kako se nesreće uvijek događaju i da ne zna što je uzrok ove posljednje, ljudska greška ili 'zamor materijala'.

Na pitanje misli li da bi Hrvatska trebala odustati od držanja borbenih zrakoplova ili kupiti nove MiG-ove (ili već neke druge borbene zrakoplove), kaže:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ta odluka je donesena davno da se neće ukidati taj dio HRZ-a, tj. borbenih aviona. Na bazi odluke da će se zadržati borbeno zrakoplovstvo donesene su i neke druge odluke, Hrvatska se obvezala NATO-u da ćemo sami nadgledati sigurnost našeg neba, pa ako bi se promijenila odluka o borbenim avionima, trebalo bi rješavati druge probleme koji bi se otvorili".

'Trebalo ih je ukinuti'

"Da sam ja mogla odlučivati o tome zalagala bih se da se ukinu borbeni zrakoplovi, bez obzira na tradiciju, vrsne pilote itd. Mislim da treba biti realan, ali sad je kasno o tome pričati... Ni mediji ni građani nisu se time bavili kad se time trebalo baviti", dodala je Antunović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, Hrvatsku sad čeka odluka hoće li postojeće MiG-ove dati u zahtjevni remont ili će kupiti nove borbene zrakoplove. Za ove današnje MiG-ove u HRZ-u bilo je predviđeno da će 2010. godine otići u mirovinu jer će im isteći vijek uporabe, no potom je odlučeno da će ista flota biti zadržana najmanje do 2013. godine - bez da je najavljeno ikakvo ulaganje u eventualni remont tih aviona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo