barba jadrolinije / Tijatom su išli u rodilište, a studenti bi se njime vraćali kao doktori ili inženjeri. Nakon 68 godina ide u mirovinu

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Otočani su pokrenuli peticiju kojom žele sačuvati Tijat koji bi ove godine trebao odvesti zadnji put svoju liniju prema otocima. Već ranije predložen je za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske

9.6.2023.
16:28
Duško Jaramaz/Pixsell
VOYO logo

Jedan od najpoznatijih i najstarijih putničkih brodova u floti Jadrolinije, Tijat, u srpnju bi trebao biti povučen iz aktivne plovidbe nakon 68 godina vjernog služenja.

Tijat je jedan od tri brata generacije 1954. koji su sagrađeni u splitskom brodogradilištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovi brodovi, nazvani Karlovac, Valjevo i Ohrid, izgrađeni su s namjerom da služe linijskoj plovidbi i manjim lukama.

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Valjevo u ratu mijenja ime u Ozalj, a Ohrid se od 1997. zove Tijat, po otoku koji mu već desetljećima čuva bok na njegovoj plovidbi uz Prvić. Sva tri broda i dalje plove, a čak dva s originalnim strojem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Karlovac je danas luksuzni putnički brod pod imenom Emanuel, a Ozalj je nakon umirovljenja postao party-brod Franeša.

Brod koji život znači

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tijat je preplovio cijeli Jadran, ali najviše je vozio na linijama koje su povezivale šibenske otoke s kopnom, Šibenik-Zlarin-Prvić Luka-Prvić Šepurine-Vodice-Šibenik i tako četiri puta na dan.

Image
uvođenje reda /

Gradonačelnik Dubrovnika o zabrani kotačića na prtljazi: 'Nikog nećemo kažnjavati, educirat ćemo'

Image
uvođenje reda /

Gradonačelnik Dubrovnika o zabrani kotačića na prtljazi: 'Nikog nećemo kažnjavati, educirat ćemo'

Tijekom svog dugogodišnjeg djelovanja, Tijat je uvijek bio poznat po svojoj pouzdanosti i točnosti, odolijevajući svim nevremenima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šibenski otočani kažu da je njihov Tijat "najvoljeniji brod na svitu". Njime su išli u grad, u rodilište, s novorođenim bebama se vraćali kući na otoke, s otoka išli u školu, na posao, vozio ih je i kada su krenuli na studije i vraćao kao inženjere i doktore.

Na njemu se zaljubljivalo, živjelo i uživalo, a kada bi kucnuo posljednji čas s Tijatom su se vraćali na otoke, na vječni počinak.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

"Tijat ili bivši Ohrid brod je naše mladosti. Od kada znamo za sebe uvijek vozi Tijat. Bio je brod za sve, i za rađanje i za umiranje i za ići na posao i za ići u školu. Bio je za sve, bio je naš život, sastavni dio našeg života", rekao nam je Zlarinjanin Mladen Tabulov Truta, kojeg smo zatekli na brodu.

Otočani ne daju svoj Tijat

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U srpnju će se ovaj kultni brod oprostiti od plovidbe jer mu je istekao certifikat.

Što će biti s njim nakon umirovljenja još uvijek nije poznato. Otočani su složni da ga treba sačuvati pa su okupljeni u Facebook grupi "Tijat u srcu" pokrenuli peticiju pod nazivom "Sačuvajmo TIJAT nakon prestanka aktivne plovidbe u Jadroliniji", kako bi spriječili da brod završi na rezalištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja se ovim brodom vozim od 1955. godine. Bila sam u školi u Prvić Luci pa poslije u Šibeniku, tako da sam se svako malo vozila s njim. Mi otočani volimo ovaj brod, on je dio naših života, utkan je u naše živote i neka ostanke kao simbol, kao uspomena, a ne da ode u staro željezo. Neka ostane kako bi se sjećali što je on predstavljao ovim našim otocima", kazala je jedna od stanovnica Prvića.

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Osim što je omiljen među putnicima i otočanima, Tijat zauzima posebno mjesto i u srcima posade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, došla su nova i modernija vremena, drugi standardi koje Tijat više ne može pratiti. Svi su toga svjesni i znaju da će dobiti puno moderniji i vjerojatno sigurniji brod, ali Tijat neće biti prežaljen i zaboravljen.

Ideja očuvanja Tijata

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Taj brod je poseban za nas posadu i za putnike. Nema dana da nas netko od putnika ne pita do kad će brod ploviti i što će biti s njime. Nema luke da se netko ne slika s njim, kako domaći tako i turisti. Ipak je veći dio stanovništva odrastao uz taj brod", priča nam kapetan broda Roko Matešić.

Ideja očuvanja Tijata kao plovila u aktivnom stanju naišla je na podršku ravnatelja Muzeja grada Šibenika, Željka Krnčevića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

On je predložio da brod može postati muzej koji bi turiste i učenike vozio po šibenskom akvatoriju. Ovaj prijedlog otvara mogućnost da Tijat i dalje bude prisutan kao još jedna šibenska atrakcija.

Također, Tijat je 2018. predložen za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske, no Ministarstvo prijedlog još uvijek razmatra.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bilo da se Tijat pretvori u plutajući muzej ili na neki drugi način ostane prisutan u šibenskom akvatoriju, njegova važnost za otočane i turizam ne smije biti zanemarena, piše Paola Bosančić iz Pixsella.

KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo