ŠTO ZNAČI UGOVOR ZAMPA I TIKTOKA? / 'Svaki put kad Dean Kotiga u svojim videima bude koristio glazbu domaćih autora, oni će dobiti naknadu'

Image

ZAMP kaže da se ugovorom s TikTokom licencira glazbeni repertoar domaćih autora i članova Hrvatskog društva skladatelja na toj platformi koja trenutačno broji više od 800 milijuna korisnika

22.9.2020.
12:51
VOYO logo

Hrvatsko društvo skladatelja ZAMP (HDS ZAMP) objavilo je na svojoj službenoj stranici da su proteklog tjedna potpisali ugovor s TikTokm, trenutačno najpopularnijom društvenom mrežom na svijetu. Kako navode, tim se ugovorom licencira glazbeni repertoar domaćih autora i članova HDS-a na toj platformi koja trenutačno broji više od 800 milijuna korisnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za autore i nositelje prava to znači da, svaki put kada se TikTok videima koristi neko djelo članova HDS-a, ZAMP će podatke obraditi pa autorima isplatiti njihove honorare temeljem dostavljenih izvještaja platforme. "Finalizacijom sporazuma s TikTokom, HDS ZAMP zaključuje uspješan niz na digitalnom tržištu poslovanja u 2020. godini – ranije tijekom godine potpisani su novi ugovori sa svjetski popularnim servisima Facebookom (ujedno i Instagramom) te s Netflixom", stoji na ZAMP-ovim stranicama.

Suradnja s Netflixom, Deezerom, Facebookom...

Kako navode u ZAMP-u, njihov ugovor s Facebookm pokriva glazbenu licenciju za repertoar domaćih autora u ukupno 43 europske zemlje. S obzirom na Facebookov vlasnički udio, licencija se također odnosi i na korištenje glazbe na Instagramu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Iako potpisan sredinom ove godine, ugovor s Netflixom retroaktivno se odnosi na period od siječnja 2016. naovamo, odnosno od samog dolaska Netflixa na tržište RH. Sporazum s tom video-platformom pokriva isključivo teritorij Hrvatske te predstavlja prvi korak prema pregovaranju novih i znatno povoljnijih uvjeta za članove HDS-a, kažu u ZAMP-u.

"U teškoj godini poput ove, vijest o otvaranju novih tržišta i sve kvalitetnijoj online monetizaciji kreativnog sadržaja, zasigurno će razveseliti sve naše članove. Ugovarajući detalje sporazuma sa spomenutim digitalnim platformama, vodili smo se interesom naših članova kako bismo u budućnosti ostvarili što bolju poziciju za jaku i održivu kreativnu zajednicu", izjavio je Nenad Marčec, glavni direktor HDS ZAMP-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

02.06.2017., Zagreb - Nenad Marcec, direktor HDS ZAMP-a. Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

U Hrvatskoj je trenutačno licencirano 11 digitalnih servisa: YouTube, Google Music, Spotify, Apple Music, Deezer, Netflix, TikTok, Facebook (i Instagram), Zorro Tunes zatim Soundtrack your brand (namijenjen poslovnim korisnicima) i A1 Xplore Music isključivo za korisnike A1 mreže.

Jedan od najpopularnijih svjetskih glazbenih servisa, Spotify, u Hrvatskoj je napokon postao dostupan sredinom srpnja ove godine. HDS ZAMP sa zadovoljstvom najavljuje kako će u narednom obračunu digitalnih prava domaći autori i članovi HDS-a na svoje račune po prvi put primiti autorske honorare s tog servisa. Uz Spotify, u obračun honorara početkom listopada ući će i iznosi licencija od Deezera, YouTubea i Google Musica. "To će bar donekle ublažiti rupu u autorskim honorarima nastalu zbog pandemije COVID-19 bolesti i nemogućnosti normalnog poslovanja: koncertiranja i brojnih drugih oblika glazbenog djelovanja", navodi se na ZAMP-ovoj stranici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo