ŠALTERI ZATVORENI, LJUDI KOD KUĆE, A USLUGE NUŽNE: / U tjedan dana više od 80.000 novih korisnika u sustavu e-Građani

Image

'Krajnji cilj sustava je da građani nisu dužni prilagati dokumente koje im je izdala država, već ih sustav sam povlači', izjavio je ministar uprave Ivan Malenica

10.4.2020.
22:35
VOYO logo

Među bolje posljedice epidemije koronavirusa svakako možemo uračunati to što je dogitalizacija javne uprave zaživjela u mnogo većoj mjeri nego prije uvođenja restriktivnih mjera, kada su šalteri raznih ustanova bili nezaobilazni. Da je tomu tako, potvrdilo je Ministarstvo uprave u priopćenju ističući kako je u samo tjedan dana više od 80 tisuća novih korisnika pristupilo sustavu e-Građani.

Dvije nove usluge, sada ih je ukupno 72

"Slijedom proglašene epidemije na području Republike Hrvatske i mjera ograničavanja društvenog okupljanja i socijalnog distanciranja, pojačana je potreba građana za sigurnim i pouzdanim načinom pristupanja javnim elektroničkim uslugama. Ministarstvo uprave intenzivno nastavlja s digitalizacijom javne uprave u Republici Hrvatskoj te se sustavu e-Građani konstantno dodaju nove e-usluge za građane", stoji u uvodu priopćenja Ministarstva uprave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje se ističe kako sustav e-Građani trenutačno, zbog sve veće potrebe, koristi 934,762 korisnika te da je u razdoblju od 1. do 8. travnja broj korisnika tog sustava narastao je za više od 80.000. Osim toga, kažu, sustav je postao bogatiji i za dvije nove e-usluge te ih ukupno ima 72.

"Financijska agencija (FINA) razvila je uslugu "e-Blokade" koja građanima omogućuje uvid i preuzimanje podataka iz njihovog Očevidnika neizvršenih osnova za plaćanje te preuzimanje slika dokumenata osnova za plaćanje koje su evidentirane u FINA-i. Putem usluge "Otočna iskaznica" Agencije za obalni linijski pomorski promet, korisnicima koji ostvaruju pravo na povlašteni prijevoz za osobe i vozila u obalnom linijskom prometu omogućeno je: podnošenje e-zahtjeva za izdavanje otočne iskaznice za osobu i vozilo, uvid u aktivne otočne iskaznice, pregled ostvarenih putovanja, pregled podnesenih zahtjeva te administriranje korisničkih podataka", priopćili su iz Ministarstva uprave.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
PUTOVANJA USLIJED ZABRANE: /

Gotovo 900.000 Hrvata zatražilo je i dobilo e-propusnice, odbijeno njih 34.000

Image
PUTOVANJA USLIJED ZABRANE: /

Gotovo 900.000 Hrvata zatražilo je i dobilo e-propusnice, odbijeno njih 34.000

Dosad odobreno više od 860.700 e-propusnica

Također ističu kako je na aktualni izazov borbe s COVID-19 virusom Ministarstvo uprave pronašlo rješenje kojim se povezuju sustavi potrebni za elektronsko izdavanja e- propusnica, čiji je cilj izdavanja regulacija i evidencija svih propusnica, sprječavanje sve većeg broja kršenja mjera samoizolacije kao i izdavanje propusnica za zaista nužne situacije.

"Sustav e-Propusnica je usluga u sklopu Centra dijeljenih usluga, strateškog projekta Vlade RH, koji će omogućiti povezivanje svih tijela državne uprave te daljnju digitalizaciju procesa i razvoja e-usluga, kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu s ciljem uspostave jedinstvenog načina komunikacije s tijelima državne uprave. Krajnji cilj sustava je da građani nisu dužni prilagati dokumente koje im je izdala država, već ih sustav sam povlači.“, izjavio je ministar uprave Ivan Malenica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od uspostave sustava e-Propusnica dosad je odobreno preko 860.700 propusnica, a preko 34.000 zahtjeva je odbijeno.

'Nastavljamo s digitalizacijom javne uprave'

"Kroz sustav e-Propusnica dokazali smo da se to može. U izrazito kratkom roku su povezana nadležna tijela i sustav umjesto vas povlači dokumente i provjerava ih. Vođeni ovim iskustvom snažno ćemo nastaviti dalje u digitalizaciji javne uprave“ dodao je ministar Malenica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nadalje, u priopćenju se ističe kako je jedna od ključnih usluga u sustavu e-Građani je e-Novorođenče, kojom se roditeljima omogućava prijava rođenja djeteta putem interneta na način da roditelji iz vlastitog doma mogu obaviti prijavu rođenja identično kao i u matičnom uredu. Pritom roditelji trebaju posjedovati elektroničku osobnu iskaznicu i čitač pametnih kartica. Prijavom rođenja djeteta putem usluge e-Novorođenče roditeljima će se putem osobnog korisničkog pretinca (OKP) dostaviti: elektronički zapis iz matice rođenih, elektronički zapis iz evidencije državljanstva, uvjerenje o prebivalištu, potvrdu o prijavi na obvezno zdravstveno osiguranje (u roku od 5 dana) i poveznicu na tiskanicu prijave na obvezno zdravstveno osiguranje, potvrdu o odobrenoj isplati jednokratne novčane potpore za novorođeno dijete i ukoliko je roditelj registriran u sustavu ePorezne, obavijest o dostavi Obrasca PK u roku od 3 dana. Također, roditelji će kroz nekoliko mjeseci automatski moći predati zahtjev za novčanu naknadu za rođenje djeteta od jedinica lokalne samouprave.

Image
Foto: Patrik Macek/Pixsell
Image
Foto: Patrik Macek/Pixsell

23.07.2019., Zagreb - U Saboru je odrzana 33. tematska sjednica Odbora za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, koja je na dnevnom redu imala odluku Ustavnog suda o uporabi jezika i pisma srpske nacionalne manjine u Vukovaru. Ministar uprave Ivan Malenica Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Zahtjev za vozačku dozvolu i putovnicu od kuće

Građani mogu podnijeti i zahtjev za izdavanje vozačke dozvole i putovnice, imati uvid u Matične knjige, u izabranog liječnika, laboratorijske nalaze, terapije i drugo. Nadalje, građani mogu provjeriti i ocjene svog djeteta u školi unutar usluge e-Dnevnik, kao i dugi niz usluga koje su dostupne na web stranici https://pretinac.gov.hr/.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Također, Ministarstvo uprave intenzivno komunicira s Ministarstvom zdravstva oko digitalizacije usluga te spajanja na sustav e-građani. Kroz nadolazeće razdoblje građani mogu očekivati nekoliko novih e-usluge poput e/m Potpis i e/m Pečat pomoću kojeg se omogućava elektroničko ili mobilno potpisivanje i pečatiranje dokumenata. e-Poslovanje će omogućiti jedinstveni pristup javnim elektroničkim uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, kao što su podnošenje zahtjeva, uvid u podatke ili preuzimanje dokumentacije na svom računalu, primjerice, potrebnih dokumenata iz porezne ili carinske uprave, zdravstvenog osiguranja, mirovinskog sustava, graditeljstva, pomorstva i drugo. E- Pristojbe omogućavaju elektroničko plaćanje upravnih pristojbi i naknada u Županijama i matičnim uredima, a uskoro će usluga biti omogućena i za plaćanja kroz sustav e-Građani.

Konkretno, građani više neće morati ići na kiosk ili u poštu po biljege/taksene marke, već će POS uređajem/internet bankarstvom platiti pristojbe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što je potrebno za pristup sustavu e-Građani?

Na koncu, u priopćenju Ministarstva uprave ističe se da je za pristup sustavu e-Građani potrebno posjedovati jednu od vjerodajnica (sredstvo prijave u sustav) s liste prihvaćenih vjerodajnica koja je dostupna putem poveznice https://gov.hr/e-gradjani/lista-prihvacenih-vjerodajnica/1667. Važno je napomenuti da građani koji posjeduju elektroničku osobnu iskaznicu (eOI) mogu odmah koristiti sve usluge visoke razine sigurnosti u sustavu e-Građani. Da bi se eOI mogla koristiti potrebno ju je aktivirati prema uputi koja se dobije zajedno s osobnom iskaznicom. Detaljnije informacije i upute o aktivaciji možete pronaći na portalu eOI (https://www.eid.hr/hr/eoi). Uz eOI potrebno je posjedovati čitač pametnih kartica koji se može pribaviti u web trgovini informatičke opreme ili u poslovnicama Hrvatske pošte te putem njihovog web-a.

Isto tako, korisnici internet bankarstva pojedinih banaka, elektroničkih servisa, studenti, djelatnici visokog učilišta ili djelatnici u zdravstvu već posjeduju vjerodajnicu te se odmah mogu prijaviti u sustav e-Građani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo