IZNENADNE PROMJENE / S TikTok-a se povukla velika izdavačka kuća sa zvjezdama poput Taylor Swift i Drakea. Razlog? Umjetna inteligencija

Image
Foto: profimedia

TikTok je najbrže rastuća društvena mreža već četvrtu godinu zaredom. Kratki video format pokazao se iznimno uspješnim jer korisnici sve više žele kratku formu, za razliku od YouTube videa koji mogu trajati i do sat vremena

4.2.2024.
7:40
profimedia
VOYO logo

TikTok je 2016. kupio tada vrlo popularnu aplikaciju za otkrivanje glazbe 'Musica.ly' i integrirao je u svoju aplikaciju. Tako je glazba poznatih svjetskih izvođača postala jedna od glavnih opcija na mreži uz koju se moglo plesati ili pjevati. S vremenom je TikTok postao jedno od glavnih mjesta za promociju novih glazbenih singlova i spotova svjetskih zvijezda, ali i jedan od načina da nepoznati pjevači i glazbenici dođu do globalne publike.

Početkom godine TikTok je najavio i novu opciju za stvaranje glazbe uz pomoć AI-algoritama umjetne inteligencije. Ova će opcija koristiti algoritam nazvan "Bloom", a na temelju nekoliko dosadašnjih "matrica" korisnici će moći dodati vlastite "stihove" koji će zatim postati novi glazbeni hit.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TAKO BLIZU, A TAKO DALEKO /

Tiktoker načuo da je MrBeast u Dubrovniku pa strpao ženu i djecu u auto - sve samo za fotku s idolom

Image
TAKO BLIZU, A TAKO DALEKO /

Tiktoker načuo da je MrBeast u Dubrovniku pa strpao ženu i djecu u auto - sve samo za fotku s idolom

Sukob autorskih prava na internetu i društvenih mreža

Ovo se očito nije svidjelo velikim izdavačkim kućama - ranije ovog tjedna Universal Music Group, jedna od najvećih svjetskih izdavačkih kuća, objavila je da će povući glazbu svojih izvođača, uključujući mega-zvijezde poput Taylor Swift i Drakea s TikTok-a.

Razlog je "mogućnost da platforma bude preplavljena glazbom generiranom umjetnom inteligencijom, za razliku od glazbe "ljudskih' umjetnika". TikTok je odgovorio da je "razočaravajuće i vrlo tužno što je tvrtka odlučila napustiti platformu s više od milijardu aktivnih korisnika".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo je samo još jedna epizoda u nizu sukoba autorskih prava na internetu i društvenim mrežama. Platforme poput YouTubea, Facebooka i TikToka daleko su najveće svjetske medijske kuće u usporedbi s bilo kojom TV i radio postajom, izdavačkom kućom i produkcijskom kućom. Brzi razvoj Ai-algoritama uvelike ugrožava trenutne modele medijskog tržišta - uz pomoć Ai-ja sada je moguće besplatno ili za manje od deset dolara generirati audio, video ili fotografije koje su često na razini 'ljudskih' autora - i sve češće daleko bolje i kvalitetnije.

POGLEDAJTE VIDEO: Novi TikTok trend zaludio svijet. Ako pristane na guljenje naranče, veza vam je čvrsta, ako pak ne...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo