Pripremite se na gužve / Za 300 milijuna kuna Bandićev kum obnavlja zagrebački rotor

Zasad to izgleda sramežljivo, ali dva bagera upravo su počela s radovima težim od 300 milijuna kuna

3.7.2018.
22:25
VOYO logo

Najave, odgode, ponovne najave, pa opet odgode zbog sumnji u nepravilnosti oko natječaja - tako već dugo izgleda obnova zagrebačkog rotora na Remetincu.

Mjesto s vjerojatno najviše prometnih nesreća u državi 

No, danas mjesto s vjerojatno najviše prometnih nesreća u zemlji počinje mijenjati izgled. Zagrepčane čak i više više od toga koliko megaprojekt košta zanima hoće li se prometni kolaps dogoditi baš u vrijeme kad kreću na godišnji i kako će uopće do autoceste za more? 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sto, možda i 120 tisuća vozila na dan. Sam pogled iz zraka na najveći zagrebački rotor pokazuje što on znači za grad. Prometna žila kucavica nikad veću količinu automobila teško podnosi i sad u ovom obliku broji svoje posljednje dane.  

Zasad to izgleda sramežljivo, ali dva bagera upravo su počela s radovima težim od 300 milijuna kuna. U idućih godinu i pol ovo će biti najveće gradilište u metropoli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jer rotor u obliku u kakvom ga znamo danas, trebao bi izgledati ovako: s dva široka podzemna tunela, sa semaforima, biciklističkim stazama.

'Povećat ćemo sigurnost'

Da bi osvanuo takav kako je zamišljen još 2009., pazi voditelj projekta kojemu je jasno kako je ovakvo stanje kakvo je danas već dugo neodrživo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Na njemu se u prosjeku svaki dan događa jedna prometna nesreća. Nekad tri, nekad jedna. A s ovim bi se sigurnost daleko povećala, denivelirao bi se promet, daleko će veća protočnost biti, smanjit će se gužve prometne na ovom dijelu. Jednostavno će biti sigurnije”, kaže nam Goran Radić, voditelj projekta.

Kako izbjeći gužve?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

A iduće, logično pitanje glasi: hoće li zapadni dio grada doživjeti prometni kolaps?

“Javni prijevoz će biti riješen autobusima jer će se tramvajski zatvoriti. I rotor tramvajski će biti zatvoren. ZET će osigurati autobuse i javni prijevoz bu funkcioniral sigurno. A sad, automobili će morat pretrpit svoj teret na sebe. Ja molim za strpljenje”, ističe Radić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strpljenje dugo godinu i pol jer rok za provedbu radova je 20 mjeseci. Imamo i utješnu vijest za Zagrepčane - moći će normalno do autoceste za more i natrag jer zatvaranje rotora i prometni kolaps dogodit će se za četiri mjeseca - kad će se svi odavno vratiti u Zagreb.

Prvo se za privremeno preusmjeravanje priprema Riječka ulica, a improvizirana karta pokazuje kako će za četiri mjeseca izgledati protok prometa. Sav promet s rotora preuzet će nekoliko manjih cestica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Doći će do kolapsa

Za očekivati je da će biti puno problema u privremenom upravljanju prometom.

Sama privremena regulacija prometnom stručnjaku prometnom stručnjaku Rajku Horvatu se ne sviđa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali gore od toga je što misli kako ni novi, skupi rotor, neće riješiti glavne probleme.

“Ja bih to komentirao na način da sto tisuća litara vode želite provesti kroz dvije slamčice. Naime, prema brojanju prometa, bit će određenih poboljšanja, no sve drugo što će se kasnije događati ovakvim rješenjima rotora, bit će vidljivo na prva dva obližnja raskrižja. Tamo će se preseliti i opet će doći do javnog pogovora da nešto treba poduzeti u prometnom sustavu”, tvrdi Horvat.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posao dobio Bandićev kum 

No, krenuli su radovi koje izvodi  konzorcij izvođača u kojima su Kamgrad, Hidroelektra niskogradnja, DIV, pa i Tigra Bandićeva kuma Milana Penave.

Taman kad konačno završe dugotrajni radovi na istočnom ulasku u grad - na Radničkoj ulici kod Domovinskog mosta, prometni kolaps će se preseliti u zapadni dio grada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I znate onu floskulu za kraj - naoružajte se stpljenjem sljedećih 20 mjeseci jer - stvarno će vam trebati.

FNC17
Gledaj uživo 1.lipnja
VOYO logo