PREGAZILO IH VRIJEME: / 'Naši MiG-ovi nemaju šanse obraniti nebo od modernih aviona'

Image
Foto: Pixsell, Duško Marušić

"I SDP i HDZ su se loše odnosili prema borbenom zrakoplovstvu i sad smo u teškoj situaciji.

7.4.2016.
9:48
Pixsell, Duško Marušić
VOYO logo

O ratnom zrakoplovstvu u Hrvatskoj i remontu borbenih zrakoplova MiG u Rumunjskoj i Ukrajini za Novi dan N1 Televizije govorio je urednik časopisa Defender, Marko Ćustić.

Na pitanje da usporedi remont MiG-ova koji je 2002. proveden u Rumunjskoj s ovim u Ukrajini, Ćustić je kazao da smo tada prošli gore. "Ali tada nije bilo govora o kaznenim prijavama. Kupljena su četiri MiG-a kojima se ne zna porijeklo. Za ove današnje se govori da su od svugdje sastavljeni, a za ove iz 2002. se ne zna ni od kud su došli", kazao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naveo je da su tada neki avioni imali probleme. Primjerice, zrakoplov 116 imao je problem s nivelacijom krila, ali se to nije nikad popravilo.

Image
UKRAJINSKI VELEPOSLANIK: /

'Nismo prevarili Hrvatsku u remontu MiG-ova, Hrvati su cijelo vrijeme bili u kontroli'

Image
UKRAJINSKI VELEPOSLANIK: /

'Nismo prevarili Hrvatsku u remontu MiG-ova, Hrvati su cijelo vrijeme bili u kontroli'

U teškoj smo situaciji

Dodao je da u remontu iz 2002. stoji nepoznato podrijetlo, a u ovom ukrajinskom stoji podrijetlo Alžir i Ukrajina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za rumunjski remont nismo nikad saznali podrijetlo. Ono što je najvažnije tad je na vlasti bio SDP, ali to je zapravo nebitno. I SDP i HDZ su se loše odnosili prema borbenom zrakoplovstvu i sad smo u teškoj situaciji. Prema dokumentima se mora odlučiti hoće li se ići u nabavu novih zrakoplova ili gasimo HRZ. Na djelu je bio veliki politički nemar i zato se bavimo pitanjem je li jedno krilo dodavde ili odande", kaže Ćustić i dodaje da, koliko zna, oko remonta iz 2002. nikada nije vođena istraga.

Trebali bi znati što misle stručnjaci

Ističe da bi bilo važno znati što o svemu kažu stručnjaci. "Mislim da ovo o čemu se danas u medijima raspreda, poput prekucavanja šasije, mi svi gledamo iz perspektive čovjeka koji je kupovao rabljeni auto. O tome bi trebali govoriti inženjeri zrakoplovstva, ali od njih ništa nismo čuli. Morali bismo doznati što oni govore o tome i znat ćemo ima li potrebe za istragom. Pomoćnik ministra obrane je 2012. zaustavio taj remont jer su nas Ukrajinci upoznali s mogućnošću prekucavanja brojeva. Mi smo pristali na to jer smo to smatrali prihvatljivim. Možda je postojala tehnička opravdanast za to što se napravilo".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

MiG-ove pregazilo vrijeme

Kada se usporede cijene, Ćustić kaže da je remont u Rumunjskoj bio nešto skuplji od ukrajinskog. Uz to, dodaje, 2002. nije bilo natječaja iako se prije dogovora znalo da su opcije Eurostar, Ukrajina i jedna izraelska tvtka. Drugi put je proveden natječaj. Aerostar i Ukrajina su se javili na njega i Ukrajina je dobila posao.

Ćustić ocjenjuje da je MiG lijep zrakoplov i tehnički važan u povijesti razvoja, ali on je prevaziđen po svakom pogledu od desetaka tipova novih borbenih zrakoplova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje kakva je onda uopće šansa da on obrani naš zračni prostor, odgovorio je: "Ja mislim da bi šansa bila jako slaba. Vi možete vaditi elektorniku iz njega i dodavati novu, ali jednostavno s nekim avionima kao Eurofighter ili velikom paletom američkih zrakoplova jednostavno ne bi bilo nikakve usporedbe niti mogućnosti da MiG obori takav zrakoplov".

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo