RECENZIJA 'STRATEGIJE' / Povratnički album Rizola: U njima ima još snage!

Najveći odmak od vlastitih početaka napravili su skladbama srednjeg i laganijeg tempa, što im je donijelo neke od najboljih trenutaka karijere, posebno u odjavnoj baladi "Kiša"

10.5.2016.
20:47
Tomislav Miletic/PIXSELL

RIZOL: Strategija (Croatia Records)

Prokletstvo drugog albuma staro je gotovo kao i sam rock'n'roll, no teško se sjetiti benda kojem je da ga objavi trebalo gotovo dva desetljeća. U slučaju zagrebačkih Rizola nije se, dakako, radilo o najvećoj skladateljskoj krizi svih vremena, već su se, kako to obično biva s rokerima na ovim prostorima, umiješali stvaran život, (pre)česte promjene članova i kreativna razilaženja koja su u konačnici i dovela do raspada.

Prije nekih godinu dana, ponovno su krenuli sa svirkom u jednoj od svojih najranijih i najboljih postava, pojačani izvrsnim solo gitaristom Krešom Miščevićem, te konačno objavili "Strategiju", materijal na kojem su radili još krajem devedesetih.

Poput većine sastava koji su prve glazbene korake napravili uz pomoć ultimativnog hrvatskog underground mesije Zdenka Franjića, Rizol su trajno zaraženi garažnim rockom i punk'n'rollom, točnije velikanima poput MC5, The Stoogesa i Flamin' Groovies, iako u ovih 13 pjesama inspiraciju i utjecaje šire i na post-punk kasnijih The Damned ili XTC ("Dar", "Sugestija"), pa čak i na blues kakav su nekoć davno svirali ZZ Top ("Svijet").

Najveći odmak od vlastitih početaka napravili su skladbama srednjeg i laganijeg tempa, što im je donijelo neke od najboljih trenutaka karijere, posebno u odjavnoj baladi "Kiša". Rani ubodi "Lice" i "Oni" također nisu izgubili nekadašnju snagu i uvjerljivost, a "palac gore" svakako je zaslužila i i nabrijana "Pogrešan".

S druge strane, predugo nastajanje albuma odrazilo se i na produkciji pa često zvuči previše ispeglano, a i vokal se malo utopio u rafalnoj paljbi gitara i ritam-sekcije. U pisanje tekstova i dalje ne ulažu neki pretjerani napor, što nije toliko primjetno u stvarima koje ne pokušavaju preskočiti razinu efektnih parola ("Nikad neću biti kao oni", "U meni ima još snage"), ali stvarno "bode uši" kada požele progovoriti o malo kompleksnijim psihičkim i emotivnim stanjima. Sve u svemu, "Strategija" je koncertnom repertoaru Rizola pridodala nekoliko jakih pjesama, a čak i one koje možemo otpisati kao "fillere" ostavljaju neusporedivo bolji dojam na pozornici.

Ocjena: 7/10

Brak na prvu UK