nove mjere / Popularni automobili od sljedeće godine znatno skuplji: Vlada može, ali hoće li, utjecati na cijenu?

Riječ je o novom porezu, no iz Vlade, koja je početkom godine mjerama snizila cijene - već pripremaju novu promjenu

23.11.2018.
8:25
VOYO logo

Veća emisija štetnih plinova, veća cijena novih automobila. Stupanjem na snagu novog, takozvanog WLTP mjerenja emisije ugljičnog dioksida autoindustrija je prisiljena prikazivati točnije vrijednosti zagađenja okoliša.

"Novi sustav prikazuje realnije sustave, moramo znati da prethodni sustav bio rađen devedesetih godina, zastario je. Novi sustav je u svakom slučaju primjereniji za nova vozila", kazao je Hrvoje Paver, pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CO2 najvažnija komponenta pri izračunu 

Dosadašnji, NEDC sustav bazirao se na kraćem testiranju motora u proizvodnji, pri manjim i konstantnijim brzinama. Novi test izaziva puno veće opterećenje automobila, veće brzine, naglija ubrzanja i kočenja i pokazuje čak 30% veće iznose emisije CO2.

Upravo je CO2 važna komponenta pri izračunu posebnog porez na motorna vozila. Cijene najmanjih zagađivača, poput Renault Twinga bi ostale praktički iste. Od istog proizvođača nešto veći model Megane bi poskupio za otprilike 2500 kuna, a najveća poskupljenja po trenutnom sustavu bi zabilježili najluksuzniji automobili na hrvatskim cestama, poput BMW-a i Mercedesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udruženje će napisati prigovor

Prodaja automobila ove je godine skočila za 20 posto, pa vlad želi izbjeći dodatni skok cijena. Zato se traže mjere da se to ne dogodi. "Mi planiramo to donijeti do kraja godine, odnosno da stupi na snagu 1.1.2019.", kazao je Zdravko Marić, ministar financija. Zasad Vlada prihvaća dvije sugestije prodavača  automobila. 

"Odgađa se primjena strožih standarda oporezivanja vozila prema CO2, drugo je, smanjuju se prema našem prijedlogu penalizacija po vrijednosnoj komponenti", tvrdi Paver.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Udruženje će napisati prigovor kojim traže i smanjenje oporezivanja prema ispušnim plinovima, što bi, ukoliko se prihvati, moglo čak rezultirat smanjenjem cijena novih automobila od oko 2%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo