Pelješki most na klimavim nogama?

Kratki su s lovom – to je razlog mogućem raskidanju ugovora Hrvatskih cesta s konzorcijem Konstruktor-Hidroelektra-Viadukt.

20.10.2010.
11:03
VOYO logo

Iako je Vlada ovaj most uvrstila u svojih 30 prioritetnih investicija, za taj projekt, vrijedan čak 320 milijuna eura, do 2012. godine Hrvatske ceste prema četverogodišnjem planu imaju osigurano tek 433 milijuna kuna, odnosno po 100 milijuna godišnje.

Taj je novac nedostatan za bilo kakve ozbiljnije radove, a izvođači, navodno, traže da im HC odobri tzv. plaćeni zastoj radova, neslužbeno doznaje Večernji list. To HC-u očito ne odgovara jer nema smisla da snose troškove za mirovanje gradilišta kad nemaju novca ni za prave radove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi natječaj za izvođače radova?

Prema svemu sudeći, u HC-u razmišljaju kako im je pametnije raskinuti ugovor s izvođačima radova te provesti novi natječaj i odabrati izvođače nakon što osiguraju financiranje pelješkog mosta. Osim što je HC kratak s novcem, zapinje i na strani Konstruktora, Hidroelektre i Viadukta jer su te građevinske tvrtke zbog krize i recesije, odnosno zaustavljanja radova, u financijskim problemima. Konstruktor je jedno vrijeme bio i u blokadi, pa u HC-u vjerojatno i nemaju previše povjerenja u njegovu financijsku stabilnost i mogućnost ispunjavanja obveza prema investitoru.

Cijela priča oko pelješkog mosta trenutačno je na klimavim nogama. Ako HC zaista odluči raskinuti ugovor o gradnji, to znači da će radovi, koji ni sada nisu intenzivni, u potpunosti stati sve dok se ne osiguraju novi izvori financiranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Model ubrzavanja radova

U Ministarstvu prometa, pak, kažu kako se traži model ubrzavanja radova na pelješkom mostu. Najlogičnije je rješenje da se novac traži od EU, jer je Vlada i sama rekla kako je most potrebno graditi zbog schengenske granice. No, ako je taj projekt prioritet, onda ga je Vlada već morala predstaviti u Bruxellesu. U drugim zemljama, novim članicama EU, za takve projekte su se u početku pred Europskom komisijom zauzeli lobisti koji kod nas nisu angažirani. Postavlja se i pitanje kolika je stvarna cijena mosta. Prema procjeni Vlade, ona je bila blizu dvije milijarde kuna, dok su Austrijanci, koji su obavljali ispitivanje tla, procijenili trošak gradnje na četiri milijarde. Nakon odluke o smanjenju traka s četiri na dvije, Vlada je ostavila cijenu gradnje na oko dvije milijarde kuna.

Kritiku javnosti pelješki most izaziva zato što je skup i zato što osim povezivanja hrvatskog teritorija, odnosno Dubrovnika s ostatkom Hrvatske, ni na koji način ne bi isplatio tu investiciju od 320 milijuna eura. A dodatno je upitno i je li njegova gradnja uistinu potrebna zbog EU, kako tvrdi glavni hrvatski pregovarač Vladimir Drobnjak. Mnogi smatraju da bi gradnja bila primjerenija financijski stabilnijem vremenu, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201009080087006 arti-201003040764006 arti-201007060357006 arti-201007200265006 arti-201001100758006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo