Pažnja! Svaki četvrti vozač u Hrvatskoj ne vidi dobro

Čak 25 posto vozača nema dobar vid na daljinu, a 45 posto ih ne kontrolira vid dovoljno često. Loš vid na daljinu češće imaju žene nego muškarci.

14.11.2011.
20:54
VOYO logo

"Brojni vozači imaju probleme s vidom na daljinu što je potencijalno vrlo opasno u prometu. Najgore od svega je što ne brinu na pravi način o svom vidu", poručuju iz Hrvatskog autokluba koji je proveo istraživanje provjere kvalitete vida domaćih vozača i dobio ne tako sjajne podatke.

"Prikupljeni podaci su zabrinjavajući jer pokazuju da 25 posto vozača nema adekvatan vid na daljinu", upozorava Davor Mihaljević iz tvrtke Essilor. Čak 15 posto ispitanih vozača svoj vid uopće ne kontrolira, a 45 posto ga ne kontrolira dovoljno često.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na daljinu dobro ne vidi 24 posto muškaraca

Testiranje je pokazalo da bi, kad je pak riječ o vidu na blizinu, svoj vid trebalo testirati čak 50 posto vozača. Na daljinu dobro ne vidi 24 posto muškaraca.

Od onih među testiranima koji ne nose naočale-njih 91 posto vidi dobro. Kad se, pak, u obzir uzmu samo oni koji nose naočale, 60 posto ih uz to pomagalo dobro vidi na daljinu, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pritom, 17 posto testiranih muških vozača nikada nije pregledalo svoje oči. A čak 50 posto muškaraca starijih od 40 godina nije bilo na pregledu vida dvije ili više godina.

Problema s vidom na daljinu ima 27 posto vozačica

Kad je o ženama riječ, problema s vidom na daljinu ima njih 27 posto. Istraživanje je pokazalo da 95 posto žena koje ne nose naočale vidi dobro, dok adekvatan vid na daljinu među onima koje nose naočale ima 61 posto žena. Kad je riječ o ženama starijim od 40 godina, 43 posto njih ne vidi dobro na daljinu, dok kod mlađih od 40 godina 25 posto nema dobar vid na daleko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

25 posto žena mlađih od 40 godina ne vidi adekvatno na daljinu, a kod starijih od 40 godina s tim ih je problemom 43 posto.

"Testirani vozači kao razloge za svoje neadekvatne rezultate navode da su naočale kupovali u drogeriji bez pregleda ili da su ih razbili a nemaju novca ili vremena za izradu novih", navode iz HAK-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo