izvanredna kontrola / Od idućeg tjedna kreću hitne kontrole mostova: Otkrili smo koji su najnesigurniji

Nakon stravične nesreće u Italiji, otvorilo se pitanje sigurnosti i kvalitete mostova u ostatku Europe

17.8.2018.
22:00
VOYO logo

Nakon stravične nesreće u Italiji, otvorilo se pitanje sigurnosti i kvalitete mostova u ostatku Europe. Tako nakon Srbije, i Hrvatska pokreće izvanrednu kontrolu svojih mostova. Hitne provjere održavanja naredilo je Ministarstvo graditeljstva gradovima. Otkrili smo gdje bi radovi zbog sigurnosti građana trebali hitno početi.

Najopasniji zagrebački most je Most Slobode. Već godinama s njega otpadaju kameni blokovi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pa žalosno je. Naš najveći grad gdje je trećina gospodarstva, gdje je 6-7 milijardi proračuna svake godine daje svoju imovinu - našu imovinu, dovede do takvog stupnja gdje su 2016. godine inspektori su morali izaći na teren i izdati rješenje za hitnom sanacijom. Znači, nitko godinama nije održavao ni pratio stanje na mostu", rekao je Željko Uhlir, državni tajnik u Ministarstvu graditeljstva.

Most Slobode u najlošijem je stanju jer u njega, kao ni u ostale zagrebačke mostove nije dovoljno ulagano od izgradnje. Most slobode izgrađen je prije gotovo 60 godina, a najstariji je pješački Savski most. Hitnu obnovu treba i Jadranski most s početka osamdesetih te Most mladosti iz 1974.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>> FOTO Ovo baš i nije dobro: Pogledajte kako izgleda Jadranski most u Zagrebu

Iz Grada poručuju da se na godinu za održavanje mostova utroši od 20 do 40 milijuna kuna. Ističu da su početkom godine naručili studiju kako bi mostove sanirali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No iz Ministarstva graditeljstva najavljuju oštrije mjere i od Gradova traže da dostave svoje planove za održavanje.

"To znači da ćemo narednih dana u dogovoru s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture s kojima dijelimo nadležnost u nekim dijelovima, zatražiti od naših gradova dostave svoje planove i postupanja i po tim planovima. Ako nisu dobra ili ih uopće nema morat ćemo zajedno s njima raditi da se to stanje sredi", pojasnio je Uhlir.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Stanje mostova na državnim cestama i autocestama je nešto bolje.

"Većina tih objekata su zapravo mlađi od 25 godina. Na velikim mostovima nema oštećenja koja bi mogla dovesti do urušavanja kakvog smo imali u Italiji", kaže Darko Sršek, stručnjak za mostove u HAC-u

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S novim mjerama i kontrolama država kreće već od idućeg tjedna.

>> Radnike zatrpao asfalt, dvije obitelji krenule na odmor i poginule, oca četvero djece našli u ruševinama

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo