Nije bilo tajnih dogovora s Ljekarnama

16.3.2011.
17:12
VOYO logo

Podsjetimo, predsjednik Upravnog vijeća Gradskih ljekarni Rađenović izjavio je kako nema govora ni o kakvom namještanju natječaja. Ljekarne su, tvrdi on, zahvaljujući natječaju na kojemu je pobijedila Oktal Pharma uštedjele do dva milijuna godišnje u odnosu na period kada su polovicu lijekova i svih ostalih potrepštine nabavljali od Medike. Ta je tvrtka poslala najlošiju ponudu, tvrdi Rađenović.

Iz tvrdnji predstavnika Gradskih ljekarni proizlazi da ste naknadno, nakon što su bili poznati detalji svih tvrtki koje su se javile na natječaj, poslali do 30 posto povoljniju ponudu od prve koju ste ponudili. Zašto niste povoljniju ponudu poslali odmah? Analizirajući ponude prispjele na natječaj u natječajnom roku, Medika je imala najpovoljniju ponudu. Nakon dopune ponude od strane konkurentske veledrogerije, smatrali smo ukoliko je omogućeno jednom ponuđaču izmjena ponuda, da će biti i nama. Nadali smo se tržišnoj utakmici kao i uvijek do sada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, radi se o značajnoj izmjeni za razliku od Oktalove izmjene kojom je samo unesen postotak za cassa sconto i koji se ne razlikuje od drugih ponuditelja. Procjenu o tome koja je izmjena značajnija nije moguće donijeti paušalno kako se to pokušava prezentirati. Onog trenutka kada je jednom ponuditelju omogućeno da dostavi dopunu ponude, proces je postao netransparentan i nejednak za sve sudionike natječaja.

Budući da je vaša druga ponuda na kraju ipak bila najpovoljnija, zanima me niste li mislili da će ostali ponuđači imati osnovu za tužbu protiv GLJZ ukoliko prihvate naknadnu ponudu Medike? Ne bismo špekulirali o tome što bi drugi ponuditelji napravili. Nadali smo se da ćemo ući u tržišnu utakmicu kroz daljnji pregovarački postupak koji bi i drugima omogućio da svoje ponude dopune.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeste li igdje u natječajnoj dokumentaciji vidjeli da se traži popust za uredno plaćanje, tzv. cassa sconto? Navedeno je da se trebaju dati ukupne financijske bonifikacije. Svi ponuđači, osim jednog koji je to učinilo naknadno, naveli su cassa sconto jer on predstavlja značajan dio financijskih bonifikacija. Pojašnjenja radi, u ovom slučaju govorimo o značajnim financijskim iznosima od oko 8 do 10 milijuna kuna godišnje.

Igor Rađenović kaže da je ta stavka ista već 20 godina te da se podrazumijevala. Nije točno, različitim klijentima daju se različiti financijski bonusi za prijevremeno plaćanje (cassa sconto). Ako se, kako govori g. Rađenović, to podrazumijeva, zašto se onda navedena stavka uvijek regulira Ugovorom na temelju pravovaljanih ponuda? Nevjerojatno je da se u današnje vrijeme kaže da se takva stvar podrazumijeva, a kako smo već naveli, radi se o milijunima kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hoćete li se javiti na sljedeći natječaj GLJZ? Apsolutno! Medika želi i u budućnosti nastaviti suradnju s Gradskim ljekarnama i to na obostranu korist i zadovoljstvo kao što je bio slučaj i svih prethodnih godina. Naše poslovanje je bilo i ostaje profesionalno i u skladu s najboljom tržišnom praksom.

Kako komentirate tvrdnje da će Gradske ljekarne na polugodišnjoj razini uštedjeti više od milijun kuna u odnosu na razdoblje kada ste vi opskrbljivali gradske ljekarne sa 50 posto udjela i to zahvaljujući ovom natječaju? Medikina suradnja s Gradskim ljekarnama uvijek je bila zasnovana prvenstveno na najpovoljnijoj financijskoj ponudi uz neospornu kvalitetu logističke usluge koju možemo pružiti kao vodeća veledrogerija. Nadamo se da će nam takova suradnji biti omogućena i ubuduće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako odgovarate na pojedine optužbe da su dosad upravo s Medikom poslovi za Gradske ljekarne ugovarani mimo pravila, tj. "u četiri oka"? To nikako nije točno i ne odgovara istini. Nisu se pozivni natječaji dogodili s dolaskom gospodina Rađenovića. Uvijek su svi sudionici tržišnog natjecanja dostavljali pismene ponude, a to se može dokazati i uvidom u dokumentaciju prethodnih natječaja.

Vezani članci:

arti-201103150095006 arti-201004090304006 arti-201010150006006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo