NAPOKON ODLUČENO TKO ĆE GRADITI PELJEŠKI MOST! / Riječ je o kineskoj kompaniji, investicija je teška čak 2 milijarde kuna

Image

Za gradnju prve faze Pelješkog mosta Hrvatske su ceste dobile tri ponude - kineskog konzorcija, talijanskog Astaldija i turske tvrtke IC Ictas te austrijskog Strabaga

12.1.2018.
13:43
VOYO logo

Most Pelješac s pristupnim cestama gradit će kineska kompanija China Road and Bridge Corporation, a ova je odluka donesena dan prije isteka roka od 120 dana od otvaranja ponuda.

Image
NOVI PROBLEMI ZA PELJEŠKI MOST: /

Gradnju stopirala mala i nepoznata zagrebačka tvrtka s nula kuna prihoda, evo što je u pozadini tog poteza

Image
NOVI PROBLEMI ZA PELJEŠKI MOST: /

Gradnju stopirala mala i nepoznata zagrebačka tvrtka s nula kuna prihoda, evo što je u pozadini tog poteza

Od pristigle tri ponude, njihova je s cijenom od 2.081.608.270,72 kn (bez PDV-a) te rokom dovršetka radova od 36 mjeseci, ocijenjena kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a rok mirovanja iznosi 15 dana, priopćeno je danas iz Hrvatskih cesta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žalbe na natječajnu dokumentaciju

Osim što se napokon doznalo tko će biti graditelj najvećeg strateškog projekta u zemlji, ova je vijest zanimljiva i po tome što je ovo prvi put da se jedna kineska kompanija javila na natječaj u zemlji članici Europske unije. Od mogućih osam ponuditelja koji su prošli prvu pretkvalifikacijsku fazu, tri su navedena ponuditelja predala svoje ponude za izgradnju prve faze Pelješkog mosta, čija je vrijednost zajedno s pristupnim cestama procijenjena na 1,8 milijardi kuna. Tri su ponude u Hrvatskim cestama otvorene 15. rujna prošle godine.

Zajednička ponuda Astaldija i turske tvrtke iznosila je 2,55 milijardi kuna bez PDV-a, odnosno 3,19 milijardi kuna s PDV-om, a Stragabova 2,62 milijarde kuna bez PDV-a, odnosno 3,28 milijardi kuna s PDV-om. Kineski konzorcij "China Road and Bridge Corporation" dao je ponudu od 2,08 milijardi kuna bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradnja mosta Kopno – Pelješac s pristupnim cestama više je puta dosad nailazila na prepreke. Rok za evaluaciju ponuda bio je 120 dana, a sam izvođač objavljen je pri kraju tog roka.

Međutim, uskoro su na natječaj uslijedile dvije žalbe. Prva je bila ona španjolske tvrtka IDP, koju je DKOM djelomično usvojio te je investitor Hrvatske ceste 24. studenoga objavio izmijenjenu natječajnu dokumentaciju s rokom za podnošenje ponuda do 21. prosinca ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izgradili neke od najvećih mostova na svijetu

Nakon ovoga, početak gradnje je stopirala mala i nepoznata zagrebačka tvrtka s nula kuna prihoda. Riječ je o tvrtki Lipov Gaj iz Zagreba, koja je registrirana za Savjetovanje u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem i koja je podnijela žalbu na dokumentaciju za izgradnju mosta. S obzirom na to da ta tvtka nije poznata po građevinskim radovima, odmah su krenula nagađanja da je riječ o manevru neke druge velike tvrtke koja zapravo želi kupiti vrijeme i na neko vrijeme zaustaviti natječaj. China Road and Bridge Corporation je podružnica kineske državne tvrtke China Communications Construction Company (CCCC), a u svijetu su poznati po tome što su izgradili neke od najvećih mostova na svijetu.

Godine 2008. ova je tvrtka izgradila i otvorila most Hangzhou Bay, koji je dug 35,7 kilometara i nosi titulu najvećeg prekomorskog mosta na svijetu. Prethodno je istu poziciju najvećeg zauzimao most Donghai, čiju je gradnju ova kineska tvrtka završila 2005. godine, a dug je 32,5 kilometara. Njihova primarna djelatnost uključuje izgradnju autocesta, mostova, luka, tunela, sustava odvodnje i drugih civilnih građevina, a bave se i proizvodnjom i prodajom cestovnih strojeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gradnja će trajati 36 mjeseci

Pelješki most proglašen je projektom od iznimnog strateškog značaja za zemlju, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura. Odluku o sufinanciranju najvećeg hrvatskog projekta ikad Europska komisija donijela je u lipnju 2017.

Izgradnja samog mosta, dugog 2,4 kilometra, i visokog 55 metara, trebala bi trajati 36 mjeseci od početka radova s tim da će most imati četiri prometna traka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Projekt "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" predviđa izgradnju mosta preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu, čime će se povezati Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom zemlje. Most će olakšati neometan protok roba i ljudi tijekom cijele godine, posebice tijekom turističke sezone.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine osam kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo