Austrija otvara vrata / Mnogi Hrvati najavili odlazak u još jednu zemlju: U turizmu će nam iduće godine trebati 30.000 stranaca

Image
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Prije dvije godine stranih je djelatnika u turizmu bilo oko dvije tisuće

11.12.2019.
16:14
Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatski turizam kroz koju će godinu imati potrebu za uvozom oko 30 do 35 tisuća radnika.

Prije dvije godine stranih je djelatnika u turizmu bilo oko dvije tisuće, lani je iskorištena kvota od 6.400 dozvola, a ove godine njih preko 20 tisuća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problem s kadrovima očekuje sektor i u turističkoj 2020. obzirom da početkom godine vrata svog tržišta rada potpuno otvara i susjedna Austrija. Već sada neke hrvatske hotelske kuće imaju najave da će im znatan broj dugogodišnjih sezonaca iskoristiti uklanjanje barijera za zapošljavanje u ovoj susjednoj zemlji te sreću potražiti u nekom od austrijskih hotela i restorana, piše Novi list.

Rečeno je to, uz ostalo, jučer na predstavljanju analize Turistički impuls Hrvatske udruge turizma (HUT), krovne udruge hrvatskog turističkog sektora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veljko Ostojić, direktor HUT-a, istaknuo je kako po fizičkim pokazateljima ovo bila bila rekordna godina te su i noćenja i dolasci povećani, no rentabilnost poslovanja vodećih turističkih kompanija je u padu. Isto tako, aktualan je i zabrinjavajući trend smanjenja iskorištenosti kapaciteta.

"Stopa rentabilnosti u prvih devet mjeseci ove godine je u usporedbi s prošlom godinom smanjena sa 8,8 posto na 7,9 posto, odnosno 10 posto u samo jednoj godini", rekao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Obzirom da je stopa rentabilnosti jedan od odlučujućih faktora kod donošenja odluka o investiranju, ovaj podatak zabrinjava. Posebno stoga jer znači razdoblje povrata ulaganja od 12,6 godina.

Naime, stopa rentabilnosti u Hrvatskoj je niža nego u konkurentskim zemljama, gdje investitori ostvaruju stopu rentabilnosti od 10 do 12 posto, odnosno investiciju vraćaju u roku od 8 do 10 godina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle, pad rentabilnosti u poslovanju najvećih turističkih kompanija ove sezone prijeti dodatnom smanjenju investicija u turizmu jer ozbiljni investitori ne mogu opravdati ulaganje u zemlji u kojoj je rentabilnost poslovanja i upola niža u odnosu na okruženje. Zaključno, 2019. je bila dobra po fizičkim pokazateljima, međutim financijski pokazatelji ne slijede ono što se događa s noćenjima i dolascima.

Dapače, daje signal kako su potrebne promjene ako želimo da turizam i dalje bude jedan od nositelja gopodarskog rasta, upozorio je direktor HUT-a. Inače, pad rentabilnosti uzrokovan je većim rastom troškova, u odnosu na rast prihoda, s time da je primjerice, trošak rada u prosjeku veći za 10,5 posto, a u nekim kompanijama i za 18 posto u odnosu na godinu ranije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U nadolazećoj turističkoj godini u Europi se očekuje umjeren rast cijena u hotelijerstvu, i to od jedan do tri posto, a svakako valja računati i na zaoštravanje konkurencije na Mediteranu, osobito s Turskom, Grčkom i zemljama Sjeverne Afrike.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo