REKORDNA ZARADA / Ministrica turizma: 'Prihodi su daleko veći u odnosu na 2019., i u postsezoni se već traži mjesto više'

Brnjac je rekla da su pri završetku strategije razvoja održivog turizma u Hrvatskoj do 2030

21.8.2022.
20:21
VOYO logo

Ministrica turizma Nikolina Brnjac u RTL-u Danas komentirala je ovogodišnju turističku sezonu. Kazala je da se rezultati, što se tiče fizičkih pokazatelja, približavaju rekordnoj 2019. godini te da su u nekim destinacijama bolje od te godine.

"Značajni su prihodi koji su za 33 posto veći vrijednosti fiskaliziranih računa kad se uspoređujemo s 2019. Interes nam je bio da cijela turistička godina bude dobra turistička godina, da ne govorimo samo o sezoni već da počinjemo promišljati i uvoditi cjelogodišnji turizam", kazala je ministrica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zarada će ove godine biti rekordna, a ljetovanje na hrvatskom Jadranu nikad nije bilo skuplje. Ministrica je komentirala prati li ponuda visoke cijene i je li se promijenila struktura gostiju. "Geopolitička situacija je utjecala na gospodarsku situaciju i inflaciju. Ono što je bitno je da kvaliteta plati cijenu. Turisti će znati prepoznati, ukoliko nešto nije kvalitetno neće to ocijeniti tako i doći. Ukoliko imamo kvalitetne proizvode vratit će se. To se vidjelo ove godine po posjećenosti kampova i hotela s 4 i 5 zvjezdica koji su imali dobre posjete, ali i prihode koji su daleko veći u odnosu na 2019. godinu", kazala je.

Image
'CIMER FRAJ' BUDUĆNOSTI /

Kakav turizam Hrvatska želi? Stručnjaci upozoravaju na novu opasnost: 'Toga će biti sve češće, a uzroka je više'

Image
'CIMER FRAJ' BUDUĆNOSTI /

Kakav turizam Hrvatska želi? Stručnjaci upozoravaju na novu opasnost: 'Toga će biti sve češće, a uzroka je više'

Glavni cilj je razvoj cjelogodišnjeg turizma

Brnjac je rekla da su pri završetku strategije razvoja održivog turizma u Hrvatskoj do 2030. "Strategija se bavi izazovima, problemima i ciljevima. Jedan od glavnih ciljeva je razvoj cjelogodišnjeg turizma. Hrvatska ima preduvjete da bude cjelogodišnja turistička destinacija, da se odmakne od sezonalnosti i mi kroz sredstva iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti kroz prve natječaje početkom jeseni ulažemo u smještajne kapacitete, ponude više dodatne vrijednosti, turistički diverzifikaciju i na taj način možemo produživati turističku godinu", rekla je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje, hoće li se ekstra profit uložiti u turizam, Brnjac odgovara: "Važno je da se turistički sektor razvija, ali i ostali segmenti gospodarstva su važni. Kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti i kroz operativne planove koji slijede moramo rastvarati proizvode nova dodane vrijednosti kao što je lječilišni turizam. To je ulaganje u naše toplice, te stvarati dodanu vrijednost gdje će turizam biti cijelu godinu, gdje ostavljamo medicinsko osoblje koje će raditi, fizioterapeute, ali i ostale, lokalnu zajednicu, proizvođače mesa, mlijeka i jaja. Radimo na demografskoj obnovi na taj način, ljudi se neće iseljavati s kontinenta. Na taj način pomažemo cijelom gospodarstvu", kazala je.

Na pitanje, očekuje li rekordnu postsezonu, Brnjac kaže da se traži mjesto više: "Prema svim informacijama što imamo od turističkog sektora, smještajni kapaciteti visoke kategorije su popunjeni, traži se mjesto više. Kroz listopad nastavljamo s Hrvatskom turističkom zajednicom "Mjesec hrvatskog turizma" za domaće turiste i na taj način ćemo raditi na produžetku turističke godine", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Razvoj održivog turizma

Brnjac je komentirala i kako ćemo vratiti goste iz Italije i Britanije kojih je ove godine nedostajalo. "Malo je bio problem s avio linijama. Unatoč tome, možemo biti zadovoljni rezultatima. Razgovarali smo s Hrvatskom turističkom zajednicom kako unaprijediti ponudu na talijanskom tržištu. Italija je u specifičnoj situaciji, u gospodarskoj krizi, političkoj krizi, nestabilnosti i to je utjecalo na dolazak talijanskih turista. Radit ćemo na tim tržištima", kazala je.

Na pitanje, hoćemo li iduće godine premašiti broj dolazaka iz rekordne 2019., Brnjac kaže da ne bi govorila i brojkama dolazaka i noćenja: "Važno je da stvaramo ravnomjerni turizam kroz ravnomjernu razvijenost svih regija u RH što ćemo kroz raspisivanje javnih poziva raditi na diverzifikaciji i razvoju turističkih nerazvijenih i razvijenih područja te na taj način pridonijeti razvoju kvalitetnog cjelogodišnjeg turizma. Nije samo turizam u brojkama, postoje drugi indikatori koje moramo uzeti u obzir i razvijati održiv turizam koji razmišlja o gospodarskom dijelu, ali i društvenom i ekološkom", kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
HELL'S KITCHEN usa
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo