Lažnjake s interneta prodaju po trgovinama

Na hrvatskom tržištu sve je više krivotvorene robe, zbog čega gube proizvođači, veletrgovci i država.

19.7.2011.
10:33
VOYO logo

Razvojem interneta splitski, ali i hrvatski obrtnici koji posluju legalno, odnosno koji plaćaju sve dažbine i poreze za uvoz razne robe poznatih svjetskih marki, našli su se u nimalo zavidnom položaju. Dok oni zbog velikih davanja moraju cijene dizati "u nebo", dotle se krivotvoreni proizvodi po trgovinama prodaju kao originali po istoj cijeni. Riječ je o lažnjacima koji, kad ih se nabavlja, stoje i po deset puta manje.

"U zadnje se vrijeme događa da obični građani preko interneta naručuju, uglavnom iz Kine i drugih azijskih zemalja, razne artikle poput torba, cipela, večernjih haljina, novčanika, vjenčanica... a koji su zapravo kopije poznatih svjetskih marka. Problem je što je internet preplavljen originalnim fotografijama tih proizvoda, tako da građani kad naručuju i ne pomišljaju da će dobiti falšiju, a ne original. Ti artikli koje dobiju kvalitetom ne odgovaraju originalnom proizvodu", kaže za Slobodnu Dalmaciju jedan splitski vlasnik trgovine odjeće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodaje kako neki trgovci posluju tako što se "lažnjacima" opskrbljuju na internetu. Primjerice, deset torbica Lui Vuittona ne naručuju na svoje ime, već svaka ide na drugo ime, od rođaka, sina, prijatelja, tako da im se ne može ući u trag.

Što se tiče krivotvorene robe koju je zadnjih godina privremeno zadržala Carinska uprava, velika većina odnosi se na odjeću, obuću, pribor za odjeću, torbe, parfeme i kozmetiku te školski pribor (npr. olovke, bojice, tempere...). Prema njihovim podacima u 2010. godini uništeno je 613.213 krivotvorenih proizvoda u vrijednosti od preko 23 milijuna i 700 tisuća eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kićenje tuđim perjem

"Negativnih aspekata krivotvorenja puno je više nego što se na prvi pogled može pomisliti. Ponajprije, radi se o kićenju tuđim perjem, odnosno neovlaštenom korištenju tuđeg znanja/imovine/vizualnog identiteta kako bi se lakše prodao neki proizvod. Proizvođači, veletrgovci i krajnji distributeri gube prihode zbog smanjenog prometa originalne robe. Država gubi zbog niže naplate carinskih, poreznih i trošarinskih davanja zbog niže cijene po kojoj se često prodaje krivotvorena roba. Potrošači su na gubitku jer za novac nisu dobili kvalitetan proizvod kakav su očekivali.

Međutim, najznačajniji aspekt krivotvorenja je sigurnost i zdravlje potrošača, jer kada se radi o određenim vrstama krivotvorenih proizvoda (lijekovi, hrana, parfemi i kozmetika, pesticidi, igračke, tehnička roba, strojevi i alati, autodijelovi, upaljači...) postoji izražen rizik da krivotvorina negativno utječe na zdravlje i sigurnost potrošača", navode u Carinskoj upravi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Štetne krivotvorine s interneta

U posljednje vrijeme, kažu, bilježi se porast internetskih narudžaba luksuznih proizvoda jer građani smatraju da je cijena na internetu niža zbog visokih marža i carinskih, poreznih i trošarinskih davanja na originalnu robu, ali se vrlo često radi o zapravo "previsokoj" cijeni za nekvalitetan, štetan i često opasan proizvod. Isto tako, carinici bilježe "kvalitetnije" krivotvorine, s tim da se pod izrazom "kvalitetniji" ne misli na stvarnu kakvoću proizvoda, već na veću sličnost originalu i teže prepoznavanje krivotvorine.

Najčešće se krivotvore brendovi poput Nike, Louis Vuitton, Adidas, Puma, Gucci, Guess, Versace, Dior, Chanel, Hugo Boss, Nokia, Sony Ericsson, Sony Playstation, HP, Canon, Samsung, Panasonic, Hello Kitty, Winx, Spiderman, Crocs, Viagra...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članak:

arti-201008220230006

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo