čari 3D printera / Kraj testiranja na životinjama? Španjolski znanstvenici uspješno isprintali funkcionalnu ljudsku kožu

Foto: Thinkstock.com

26.1.2017.
Thinkstock.com

Španjolski istraživački tim kreirao je prototip 3D bio-printera koji može isprintati funkcionalnu 3D kožu, piše ScienceDaily.

Kako su najavili, printer bi se mogao koristiti u industrijske svrhe, a postoji i mogućnost da stane na kraj testiranju proizvoda na životinjama.

Koža koju printer može proizvesti navodno je funkcionalna do te mjere da se može koristiti kao nadomjestak u slučaju teških opeklina te prilikom testiranja koja se provode na životinjama.

Isprintana koža vrlo je bliska ljudskoj pa je tu vanjski sloj koji simulira epidermu, deblji sloj koji služi kao potkožno vezivno tkivo (derma) te sloj od vezivnih stanica (fibroblasta) koje proizvode kolagen, protein koji koži daje i elastičnost. Riječ je o fenomenalnom uspjehu, a posebno zbog činjenice da je za kožu dobivenu 3D ispisom moguće koristiti stanice osobe koja prima transplant, čime je mogućnost odbacivanja svedena na minimum.

"Ono što je kritično za sustav je znanje kako miješati biološke komponente, u kojim uvjetima raditi s njima kako stanice ne bi propale, te u konačnici – kako ih pravilno položiti u slojeve", izjavio je Juan Francisco del Canizo, znanstvenik s projekta.

Brojne bioinženjerske tvrtke s naglaskom na regenerativnu medicinu već su pokazale velik interes za ovo otkriće.

Brak na prvu UK