nije joj bilo spasa... / Kod Brača se zapalila brodica, čitavu večer dežurali zbog onečišćenja. Za RTL objasnili - kako ga sprječavaju?

Posada i putnici spasili su se skačući u more, a desetmetarska brodica potonula je na dubinu od 50 metara ubrzo nakon izbijanja požara

17.7.2022.
19:20
VOYO logo

Crni gusti dim i vatra progutali su brodicu u svega sat vremena nakon izbijanja požara, kažu očevici koji su se jučer zatekli u Splitskim vratima nedaleko otoka Brača. Iako su pokušali ugasiti vatru, spasa za desetmetarski gliser nije bilo.

Nije mu bilo spasa, ali su brzom reakcijom žurnih službi i brodica koje su se zatekle u blizini spašena četiri ljudska života.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Znali smo da je bilo dva člana posade i dva putnika. Oni su iz Visa išli za Split i kad su osjetili da je, znači posada je vidjela da nešto nije u redu, vidjeli su dim, oni su upalili, znate ima prah u strojarnici, oni su aktivirali taj prah, ali nisu uspjeli ugasit", objašnjava Željko Kuštera, lučki kapetan Lučke kapetanije Split.

A prvi koji je počeo gasiti goreću brodicu bio je putnički brod President iz flote izletničkih brodova iz Krila Jesenice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Doduše, gliser je već dobrim dijelom bio nagoren i prilikom gašenja, dok smo čekali da dođe Sv. Florijan, vatrogasni brod već se dobro napunija moren gliser, koji je prilikom dolaska sv. Florijana, par minuta nakon dolaska, potonija blizu otočića Mrduja", kazuje zapovjednik izletničkog broda President Ivica Tomić.

Image
NA TERENU I LUČKA KAPETANIJA /

Kod Brača planuo brod, četiri osobe se spasile skokom u more. Vatru gase vatrogasci

Image
NA TERENU I LUČKA KAPETANIJA /

Kod Brača planuo brod, četiri osobe se spasile skokom u more. Vatru gase vatrogasci

Na mjestu potonuća brodice, ispred Milne, preko noći u dežurstvu je ostao jedan brod Lučke kapetanije, kao i vatrogasni brod Sv. Florijan koji je specijaliziran za sanacije morskih onečišćenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na brodu imamo jedno kolo s 450 metara napuhujućih brana koje služe u slučaju onečišćenja da se taj prostor zatvori i da se onečišćenje dalje ne širi. Na brodu imamo i skimere, uređaje koji kupe onečišćenja, imamo brane upijajuće koje ste vidjeli već i svu ostalu opremu da bi se spriječilo onečišćenje i daljnje širenje tog onečišćenja", objašnjava Ivan Sanader, zapovjednik DVD Kaštel Gomilica.

Do onečišćenja mora ipak nije došlo pa su se i brodovi splitske Lučke kapetanije i vatrogasaca vratili u matične luke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U takvom jednom plamenu, ja mislim da je to gorivo izgorjelo jer to je nevjerojatna temperatura i tako, inače unutra je dizel, nije to neki mazut pa da kažemo da je to tako onečišćujuće", govori Kuštera.

Izgoreni gliser ili ono što je od njega ostalo, trenutno je na morskom dnu, na dubini od 55 metara, a po izdavanju rješenja Lučke kapetanije Split očekuje se i njegovo izvlačenje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo