KINEZI KOJI GRADE PELJEŠKI MOST BACILI OKO NA JOŠ JEDAN MEGAPROJEKT: / No još je zanimljivije ono na što se u ovoj priči obvezuje Hrvatska

Image
Foto: Ilustracija, Goran Kovacic/PIXSELL

Ako koncesionar ne produži terminal za 280 metara, koncesija će mu biti smanjena na 30 godina

19.5.2019.
14:26
Ilustracija, Goran Kovacic/PIXSELL
VOYO logo

Za novi kontejnerski terminal u Rijeci zainteresirano je sedam kompanija iz Europe, Bliskog i Dalekog istoka, službeni je odgovor ravnatelja Lučke uprave Denis Vukorepa.

"U pitanju su respektabilni operateri lučkih terminala. Jako smo zadovoljni jer smo priželjkivali takav odziv. Pokazalo se da je ovaj smjer ipak vrlo zanimljiv", kaže Vukorepa. No imena nije želio otkriti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, iz izvora bliskih Vladi Jutarnji list neslužbeno doznaje da je među zainteresiranima kineski konzorcij koji čine Ningbo Port i CRBC (China Road and Bridge Company), kompanija koja gradi pelješki most te Port of Singapure.

Zaključena prva faza

Nakon analize pristiglih dokumenata koja će trajati 15 dana, oni čije se referencije i kvaliteta projekta procijeni zadovoljavajućom, bit će pozvani da daju ponudu za 50-godišnju koncesiju. Jutarnji procjenjuje kako će iznosti 20,5 milijardi kuna. U petak je formalno zaključena prva faza koncesijskog postupka, a plan je da se kompleksni ugovor za terminal Zagreb Deep Sea potpiše do kraja rujna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Natječajem se traži koncesionar za izvođenje radova i pružanje usluga, a njegova obveza je ulaganje od oko 70-80 milijuna eura u završetak terminala koji je sada dugačak 400 metara i izgraden je u sklopu projekta sa Svjetskom bankom i Europskom unijom.

Za vrijeme posjeta kineskog premijera Hrvatskoj najavljeno je da su za koncesiju zainteresirane i kineske kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska se obvezuje da neće graditi nove terminale

Namjera je države da se terminal Zagreb Deep Sea u drugoj fazi izgradi do ukupne dužine od 680 metara, a ako koncesionar ne bude zainteresiran za to, koncesija će mu biti smanjena na 30 godina.

Lučka uprava koncesionaru sada nudi ekskluzivitet na deset godina, odnosno obećanje da u tom roku neće graditi nove kapacitete za prekrcaj kontejnera, a njegova je glavna atrakcija da ima mogućnost prihvaćanja ultravelikih kontejnerskih brodova jer je tu dubina mora 20 metara, donosi dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo