HRVATSKI KAPETAN OTKRIO KAKO JE BLOKIRAN SUESKI KANAL: / 'To se nije moglo izbjeći'; Ukazao je na dva problema

Image

Kapetan Miro Štrelov 33 godine je na oceanu, a kroz Sueski kanal je prošao više od sto puta

30.3.2021.
19:58
VOYO logo

Brod "Ever Given" koji je gotovo tjedan dana bio zaglavljen u kanalu i blokirao prolaz, konačno je oslobođen i zaplovio je prema izlazu u Mediteransko more. Ispred i iza njega se stvorila kolona od skoro 400 brodova, kažu da će trebati nekoliko dana da se promet potpuno normalizira.

Zbog blokade Sueza svjetska trgovina dnevno je gubila između 6 i 10 milijardi dolara, ali hrvatski kupci kineske i azijske robe ipak nisu bili toliko zakinuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prvi korak je bio osloboditi stražnji dio broda. Kao drugo, moralo se s dna ukloniti pijesak i balastne vode, a treći korak je bio najvažniji, iskoristiti nadolazeću plimu", rekao je izvršni direktor kompanije Boskalis Peter Berdowski.

Image
OSLOBOĐEN JE EVER GIVEN: /

Nakon gotovo tjedan dana, teretni brod koji je blokirao Sueski kanal, može ploviti

Image
OSLOBOĐEN JE EVER GIVEN: /

Nakon gotovo tjedan dana, teretni brod koji je blokirao Sueski kanal, može ploviti

"Sada možemo biti svi generali poslije bitke"

Na takvoj grdosiji od 400 metara dužine i 200 000 tona nosivosti inače plovi i kapetan duge plovidbe Miro Štrelov sa Zlarina. 33 godine je na oceanu, a kroz Sueski kanal je prošao više od sto puta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nedugo, prije par mjeseci, sličan brod, slične dužine, ako ne i iste, se nasukao, a to se dešava. Nismo imali ovakvu scenu zato jer se taj brod odsukao u roku od jednog dana i nije bio zaustavljen tranzit kroz kanal toliko. Sada možemo biti svi generali poslije bitke. Koliko znam iz medija, mogu reći da je najprije pješčana oluja. Pješčana oluja dolazi u jednom trenutku. Znači ovaj brod prema sistemu prolaza kanala - da bi se ušlo u kanal formira se konvoj. Konvoj počinje oko dva sata ujutro, a vi morate do 23 sata dan prije doći, prijaviti se i onda dobijete broj koji ste u konvoju.

Ovaj brod je bio među prvima u konvoju radi svoje dužine i brzine jer je brzina tranzita kanalom između osam i 10 čvorova. Osam se smanjuje na pojedinim mjestima. Ako je brzina vjetra bila 80 čvorova, znači to je neka 72,4 kilometra. Meni osobno je malo čudno zašto uopće kanal u to vrijeme nije bio zatvoren. Da je to moglo doći na brzinu, u jednom trenutku, to ne znam, to ne mogu objasniti", rekao je kapetan Štrelov za RTL Direkt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

Foto: Screenshot / RTL

EVER GIVEN PLUTA! Uspjeli su osloboditi i okrenuti ogromni nasukani brod koji već gotovo tjedan dana blokira Sueski kanal

Mala kormila i jak vjetar - brod slabije sluša

Jak vjetar može zanijeti ovako velik brod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovo su brodovi koji imaju jako mala kormila i on je imao udare vjetra po krmi. Znači na površini krme imate 24 reda kontejnera koji stanu i 12 redova visine - to je veća ogromna površina. Malo je kormilo i ono ne može dati toliki zaokret brodu u tom momentu. Dešava se to da brod slabije sluša, znači ne možete držati brod pod kontrolom. Čovjek koji je bio tamo i u par sekundi mora donijeti nekakve odluke, kad je već brod počeo plesati, povisio je brzinu. Jedan od razloga zašto se brod tako duboko zabio u kanal je brzina broda. Mora mu dati brzinu jer se u principu to tako radi. Brzina broda, uski prolaz, pličina, pazite dubina kanala je 24, 25 metara na sredini broda, a ovo je brod od 400 metara. Jedan otklon od stupanj i pol i više brodu nije širina 60 metara nego 90", objasnio je kapetan.

'Otklon, brzina, vjetar... to se nije moglo izbjeći'

Brodom upravlja kapetan broda, ali ima i lučkog peljara koji je njegovo savjetodavno lice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Pretpostavljam da u trenutku kada kormilo više nije slušalo, vjerojatno je kapetan preuzeo dužnost i probao napraviti sve što može. Tu su otkloni veliki i velika brzina tako da jednostavno je bilo i plus vjetar koji je bio 40 čvorova, to se nije moglo izbjeći", kaže kapetan.

'To je samo zbog profita'

Strojevi konstantno produbljuju kanal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zašto je ovaj brod ovoliki - zato što velika količina kontejnera smanjuje cijenu po jednom kontejneru, po jednoj jedinici, prevoze iz Azije u Europu i obratno i zato su brodovi sve veći i to je samo zbog profita."

'Pitanje je kada je taj čovjek išao leći...'

"Vjerujem da je kapetan prošao sve moguće treninge, i ja sam prolazio. Za rukovođenje tim brodom imate, za pristajanje i slično. To uopće nije bitno, ali jako je bitna stvar da se napomene - taj čovjek koji je bio zapovjednik toga broda, u tom trenutku on je vjerojatno došao u 22:30 na sidrište da bi išao dva sata odmoriti. U dva sata ujutro već je ima poziv da počinje konvoj jer mu to dežurni časnik prati na mostu i onda ima sat prije nego što krene konvoj, mora se pripremiti brod, stroj i tako dalje. Pitanje je kada je taj čovjek išao leći jer ulaskom u Zaljev Sueza ulazi se u shemu odvojene plovidbe gdje on mora biti na mostu tako da je i umor tu."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo