Zašto se prodaju mjesečne karte koje vrijede jedan dan?

"ZET će vam prodati i mjesečnu kartu koja vrijedi samo jedan dan. Naziv robe morao bi odgovarati sadržaju. Godišnja karta morala bi trajati jednu godinu.

2.11.2014.
9:12
VOYO logo

Brojni Zagrepčani negoduju zbog visokih cijena karata javnog prijevoza u Zagrebu, i nakon što su krajem prošle godine snižene, a nekima smeta i način na koji ZET prodaje mjesečne i godišnje karte. Upravo je nezadovoljstvo ZET-ovim pravilima po kojima se prodaju mjesečne i godišnje karte potaknulo našeg čitatelja iz Zagreba da nam se javi i od gradske tvrtke zatraži objašnjenje.

Pita se zašto godišnja karta vrijedi samo od 1. u mjesecu uplate. Primjerice, ako se karta kupi kasnije u tijekom nekog mjeseca, korisnik usluge gubi sve protekle dane u tom mjesecu. Ako kartu kupi zadnjeg dana u siječnju, godišnja karta vrijediti će samo 11 mjeseci. Također, ista računica, kaže, odnosi se na mjesečne karte, jer ZET prodaje mjesečne karte koje mogu vrijediti jedan dan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oštećeni putnici

"ZET će vam prodati i mjesečnu kartu koja vrijedi samo jedan dan. Naziv robe morao bi odgovarati sadržaju. Godišnja karta morala bi trajati jednu godinu. Julijanska godina odgovara periodu od 365 dana, a ZET-ova godina traje svaki dan drugačije uvjek nepogrešivo na štetu kupaca", ogorčen je Zagrepčanin.

Zašto danas, kada je sve digitalizirano i kad se s kartica može isčitavati njihova valjanost, ZET-ovi mjesečni i godišnji pokazi vrijede samo za određeni mjesec. Zašto se, primjerice, ne može kupiti mjesečni pokaz koji će vrijediti od 20. do 20. u mjesecu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ZET-u kažu da je naplata javnog prijevoza u Zagrebu definirana tarifnim te odredbama za primjenu cjenika, a valjanost karata prilagođena je i usuglašena s pojedinim kategorijama putnika.

"Potrebno je voditi računa o tome da vrlo velik broj korisnika kupuje kartu po povlaštenoj cijeni, subvencioniranu od Grada Zagreba ili pojedinih ustanova. Kako su ti statusi promjenjivi i dostavljaju se na mjesečnoj ili godišnjoj bazi, valjanost kupona je tako i određena. Nadalje, pojedinim kategorijama putnika, kao što su, primjerice - umirovljenici, omogućeno je, prema njihovim traženjima, valjanost kupona od 20. u mjesecu do 19. sljedećeg mjeseca jer su resorne udruge tako zahtijevale zbog datuma isplata mirovina. Vrlo je slično s korisnicima socijalnih kupona te većinom drugih korisnika", objašnjava glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi proizvodi

Dodaju da putnici koji namjeravaju kupovati mjesečni ili godišnji kupon uvijek mogu do početka obračunskog razdoblja koristiti druge vrste karata, ovisno o potrebama. Ipak, ovakve kombinacije, ne računaju u ZET-u, korisnicima će donijeti i veći mjesečni izdatak za javni prijevoz.

No, ističu u ZET-u, intenzivno rade i na tome da se omogući i predloženi model plaćanja - mjesečni pokaz koji će trajati 30 dana, a koji će se moći kupiti bilo kojeg datuma u mjesecu. Zaključuju da je prvi korak već napravljen - u ponudi je tzv. vrijednosna karta valjanosti 30 dana od dana izdavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan naš drugi čitatelj pisao je ZET-u i tražio odgovor na pitanje zašto svom djetetu osnovnoškolcu mora platiti pokaz od 1.do 1. u mjesecu, ako potreba za korištenjem pokaza počinje 10. u mjesecu.

Objašnjenje ga je poprilično razljutilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Predložili su mi da djetetu ne kupujem mjesečnu nego dnevne karte. Biste li vi nastavili polemiku s takvim likovima? Ja nisam, odustao sam. Zar sam trebao objašnjavati da aktivnosti mogu započeti 10. u mjesecu, a trajati također mjesec dana! Hoćemo li slati molbe ZET-u da im platimo uslugu, a njihova će komisija odlučitivati koliko će zapravo vrijediti naša 'mjesečna karta'", ljut je Zagrepčanin.

Jeste li i sami imali problema u ostvarivanju svojih potrošačkih prava? Poslali su vam račun za koji nemate pojma da ste ga napravili? Nudili su vam staru ragu u zamjenu za smartphone koji je na popravku? Prebacivali su vas s korisničke podrške, na poslovnicu do servisera i natrag? Nisu htjeli priznati reklamaciju? Takva i slična iskustva javite nam na naš mail vijesti@portal.net.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo