PLANIRA LI SE REFORMA? / Hrvatska ima suludu praksu: Doznajemo zašto se za aute mlađe od 10 godina u Hrvatskoj mora plaćati porez

Image
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

Porez na cestovna motorna vozila je imovinski porez koji razmjerno obuhvaća sve zakonom propisane kategorije cestovnih motornih vozila određenih prema starosti vozila i prema snazi motora

7.10.2023.
23:00
Zeljko Hladika/PIXSELL
VOYO logo

Dok se Europska unija svim silama već neko vrijeme trudi "zazeleniti promet", Hrvatska, s druge strane, potiče da se cestama voze stari automobili; barem bi tako čovjek mogao zaključiti kada vidi kako se u Hrvatskoj plaća Porez na cestovna motorna vozila.

Taj porez, naime, propisuje da vozila do 10 godina starosti moraju plaćati porez prilikom registracije, dok stariji automobili taj porez ne plaćaju. Suludo, reći će mnogi, jer novi automobili osim što su sigurniji na cesti, oni i puno manje zagađuju okoliš, a upravo se protiv tog zagađenja bori ne samo Europa, već i cijeli svijet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Najskuplji i najdraži auti na jednom mjestu

Nije ovo nova tema – i ranije se propitkivalo čemu ovaj zakon i zašto je na snazi. No, kako se država hvali raznim poreznim reformama koje će napraviti, zanimalo nas je hoće li se nešto promijeniti i po ovom pitanju. Tri konkretna pitanja postavili smo Ministarstvo financija, a koje je naš upit ljubazno proslijedilo na adresu Porezne uprave, odakle su nam stigli odgovor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimalo nas je zbog čega vlasnici vozila starosti do 10 godina plaćaju porez prilikom registracije, dok vlasnici starijih vozila preko 10 godina ne plaćaju porez, razmišljaju li o promjeni tog zakona te kako gledaju na činjenicu da je naša porezna politika naspram automobila kontra politike EU-a.

Nije planirana izmjena

Iz Porezne uprave odgovorili su nam da je Zakonom o lokalnim porezima propisano plaćanje poreza na cestovna motorna vozila ovisno o godinama starosti vozila i snazi motora iskazanoj u Kw.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prilikom provođenja porezne reforme 2016. u dijelu poreza na cestovna motorna vozila, a kako bi se ujedno pronašao prostor za porezno i administrativno rasterećenje, analizirana je starost voznog parka u Republici Hrvatskoj. S obzirom na to da je većina voznog parka starija od 10 godina, te s obzirom na svrsishodnost i učinkovitost ubiranja poreza na cestovna motorna vozila na godišnjoj razini, ista je uzeta kao granica za oporezivanje cestovnih motornih vozila. Samim time dolazi do izuzeća od plaćanja poreza na cestovna motorna vozila za većinu građana, a što doprinosi porezno-administrativnom rasterećenju", kažu nam iz Porezne uprave.

Image
Sve pojasnili /

Iz Porezne poručili: Ne uvodimo novi porez iznajmljivačima, evo o čemu se radi

Image
Sve pojasnili /

Iz Porezne poručili: Ne uvodimo novi porez iznajmljivačima, evo o čemu se radi

Porez na cestovna motorna vozila je imovinski porez koji razmjerno obuhvaća sve zakonom propisane kategorije cestovnih motornih vozila određenih prema starosti vozila i prema snazi motora. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovim putem se napominje kako se primjerice poticanje kupnje novih vozila očituje upravo kroz korištenje poticaja odnosno kroz razne oblike bespovratnih sredstava za kupnju energetski učinkovitih vozila kao jedne od mjera poticanja energetske učinkovitosti u prometu", dodaju.

"Ministarstvo financija, Porezna uprava prati sve propise EU i provodi svoje politike te nije planirana izmjena Zakona o lokanim porezima u ovom dijelu", zaključuju iz Porezne uprave na upit Net.hr-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo