prava potrošača / HPB pod žestokim osudama: 'Diskriminira po dobi jasno određenu skupinu, nedopustivo je da na njima zarađuju'

Image
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

ROZP je ocijenila da HPB praksom samovoljnog zatvaranja računa blokiranih potrošača diskriminira 'jasno određene skupine prema dobi' te pozvala na pravne korake

6.3.2017.
10:48
Ivo Cagalj/PIXSELL
VOYO logo

Razvojna organizacija zaštite potrošača (ROZP) ocijenila je u ponedjeljak da HPB praksom samovoljnog zatvaranja računa blokiranih potrošača diskriminira "jasno određene skupine prema dobi" te je pozvala sve državne institucije koje nadziru poslovanje banaka i trgovaca da poduzmu pravne korake kako bi se takva praksa zaustavila i u ovome i u budućim sličnim slučajevima.

Prema priopćenju predsjednice ROZP-a Dijane Kladar, takvo ponašanje HPB-a protivno je načelu savjesnosti i poštenja stranaka u ugovornom odnosu i predstavlja nepoštenu poslovnu praksu zabranjenu Zakonom o zaštiti potrošača, te protivno praksi u Europskoj uniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

PROČITAJTE VIŠE: 

>> HPB šokirao svoje klijente, banka zatvorila stotine račune građana: 'Što ćemo jesti do tada?' 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

>> HPB reagirao na vijesti o poteškoćama u isplati mirovina: klijenti pozvani da otvore nove račune

>> Kći pokojnog veterana: 'Najveću pljusku dobila sam kad su mi dali očevu zastavu, a danas me prvi put sram da sam Hrvatica'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjeća da je Hrvatska, kao punopravna članica EU, obavezna je primjenjivati pravnu regulativa koja osigurava da se trgovci i bankari u Hrvatskoj ponašaju kao i u ostalim članicama, jer svi potrošači u EU imaju ista prava i obveze.

"Prava potrošača nisu prava koja postoje samo na papiru, naprotiv - ona se moraju poštovati u praksi. Nedopustivo je da banke i drugi trgovci koji posluju s potrošačima i na njima zarađuju, te u konačnici imaju materijalna sredstva kojima mogu financirati pravnu pomoć,  njihova prava nekažnjeno krše. Svi koji ne poštuju prava potrošača moraju biti sankcionirani od nadležnih tijela, a ne da imamo sve učestalije  situacije u kojima potrošači moraju pokretati pojedinačne parnice u kojima će ostvariti svoja prava", smatra Kladar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska poštanska banka (HPB) u četvrtak je pozvala klijente čija su potraživanja prodana, a računi zatvoreni, zbog čega nekima nije moguće isplatiti mirovinu preko te banke, da u najbližoj poslovnici HPB-a ili poštanskom uredu otvore tekući račun kako bi im se omogućila isplata mirovine što prije, a najkasnije do 10. ožujka. 

Banka je izrazila žaljenje što je "došlo do nemogućnosti isplate mirovina nekim korisnicima prvog u mjesecu, kako je to uobičajena praksa HPB-a", usprkos tome što su, kako tvrde, "klijente obavijestili o prodaji njihovih potraživanja".   

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska narodna banka (HNB) Hini je u četvrtak u povodu zatvaranja računa klijenata u HPB-u, odgovorila kako je Uprava HPB-a u cijelosti odgovorna za poslovanje te banke te da je dužna paziti na usklađenost tih odluka s propisima.

U slučaju postojanja javnog interesa dobra je praksa da uprava obavijesti javnost o razlozima i pravnim osnovama svojeg postupanja, istaknuo je HNB, koji je pritom napomenuo da je u pogledu zaštite potrošača, a sukladno Zakonu o kreditnim institucijama, prodavatelj dužan osigurati da potrošači čiji su plasmani predmet ugovora ne dođu u nepovoljniji položaj na osnovi zaštite potrošača u odnosu na položaj koji su kao dužnici imali prema prodavatelju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče zatvaranja računa posebne namjene građana, ono je određeno člankom 212 Ovršnog zakona i Pravilnikom o načinu i postupku provedbe ovrhe na novčanim sredstvima.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo