skoko i macan za rtl direkt / 'HDZ očito bolje stoji na kladionicama pa samim time bolje privlači donatore nego SDP'

HDZ-ova Domoljubna koalicija objavila je izvješća iz kojih proizlazi da su u kampanji do sad prikupili gotovo 2,5 milijuna kuna donacija, a Skoko i Macan su za RTL Direkt prokomentirali financijske izvještaje

2.11.2015.
22:19
VOYO logo

HDZ-ova Domoljubna koalicija u ponedjeljak je objavila izvješća iz kojih proizlazi da su u kampanji do sad prikupili gotovo 2,5 milijuna kuna donacija, a potrošili nešto manje od 3,9 milijuna kuna, a na činjenicu da im je glavni oponent, SDP-ova koalicija Hrvatska raste na kampanju već potrošila 10 milijuna kuna odgovaraju - svatko troši onoliko koliko ima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
gotovo 2,5 milijuna kuna donacija /

Domoljubna koalicija prikupila 2.5 milijuna kuna, najveći donator bivši vlasnik licence za Miss Universe

Image
gotovo 2,5 milijuna kuna donacija /

Domoljubna koalicija prikupila 2.5 milijuna kuna, najveći donator bivši vlasnik licence za Miss Universe

Stalni RTL-ovi predizborni analitičari Božo Skoko i Krešimir Macan prokomentirali su financijske izvještaje.

Što nam oni govore, prvenstveno što se tiče SDP-a i HDZ-a?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: SDP troši više na medije i to je vidljivo po količini spotova koje su emitirali prošli tjedan. I po oglasima u medijima, osobito u tisku.

HDZ-u dobro ide prikupljanje novaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: Očito HDZ bolje stoji na kladionicama, pa samim time i privlači donatore za razliku od SDP-a. S druge strane, očito je HDZ pristupio dosta skromnije samoj kampanji i više radi na samom terenu. SDP je izdašniji u trošenju u medijima, ali predstava traje još tjedan dana pa ćemo vidjeti.

Što znače te donatorske večere?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan:Jednostavno dođete na večeru i plaćanjem donirate iznos koji je fleksibilan. To je osobna donacija, ne pojavljujete se kao firma, već kao osoba.

Možete li očekivati nešto zauzvrat?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: To je poznato na Zapadu i najveće umijeće američkih političara je kako skupiti što više novca te osigurati mirnu kampanju. Naravno da nitko ne daje novce da bi jačao demokraciju u Hrvatskoj, već očekuje neke benefite.

Milan Šećković, bivši vlasnik licence za Miss Universe, najveći je donator.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: U Americi konkretno je uobičajeno da predsjednik države primjerice nagradi one koji su pomogli u kampanji nekim diplomatskim mjestima.

Macan: To je tamo njegovo pravo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što nam govori odnos novaca i glasova?

Macan: Nema pravila. HDZ je 2011. potrošio 15.5 milijuna, a SDP 9. Omjeri su bili posve drugačiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: Novci ne govore toliko koliko sama kreativnost i inovativnost u kampanji. Mi smo proteklih 10-ak godina vidjeli kako se s manje novca mogu napraviti i kreativnije kampanje. Ne može se to baš podijeliti po vrijednosti biračkog glasa.

Danas smo prvi puta vidjeli spot HDZ-a u kojem u prvi plan stavljaju svog predsjednika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Macan: Ako im je to zadnji adut, dosta sam razočaran realizacijom. Statično je.

Skoko: To je dosta jednostavan, da ne kažem jeftin spot. Nije skup kao ono što vidimo na prvi pogled.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konačno smo doznali i cijenu SDP-ovog savjetnika za PR Alexa Browna, cca 800.000 kuna, je li to puno malo? 

Macan: To je samo za 10. mjesec. To su svjetske tarife za svjetski priznatog stručnjaka. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Gdje se vidi njegov doprinos u kampanji?

Skoko: Vidjeli smo da je Milanović dobrim dijelom promijenio svoje ponašanje, a SDP pristup kampanji. Očito ne sluša domaće, već inozemne savjetnike. Možda ostaje gorak okus da je isti Zoran Milanović zabranio hrvatskim PR stručnjacima da mogu biti angažirani od strane ministarstva i državnih firmi, da bi sada pokazao blagonaklonost prema inozemnom savjetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da je po broju prikupljenih novaca odmah iza HDZ-a HDSSB, regionalana stranka iz ne baš bogate Slavonije.

Macan: Neki će to tumačiti da se želi kupiti neki utjecaj na županijskoj razini, no oni tvrde da nemaju toliko prihoda kao druge stranke. U principu, sve druge stranke dobivaju neki novac iz proračuna. No puno lakše je velikim strankama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Još je 6 dana do izborne noći. Što se od kampanja može očekivati, može li ona nešto promijeniti?

Macan:Puno može donijeti. HDZ je krenuo s TV spotovima i slali su svoje poruke. U ovom tjednu ćemo gledati rušenje malih. Pokušat će se srušiti sve one koji su ispod praga ili blizu praga. Već su počeli govoriti glas za ovoga je glas za onoga. To će biti masovno i demotivacija tih birača te mobilizacija svojih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Skoko: Sigurno prema pojedinim izbornim jedinicama mandati će ovisiti od par stotina glasova i zato je prava prilika da svi odrade što više na terenu kako bi zaradili glasove i tim više će se moći izvući dodatni glasovi iz onih neodlučnih. Unutar njih ima onih koji će odlučivati zadnjeg dana. Svaka poruka je dobrodošla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC17
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo