hdz OGORČEN / 'GONG i TIH narušavaju ravnopravnost izborne utrke'

Hrvatska demokratska zajednica prozvala je u nedjelju GONG i Transparency International Hrvatske za iznošenje neistinitih podataka i upozorila da tako narušavaju ravnopravnu izbornu utakmicu i ove izbore čine netransparentnima.

20.11.2011.
12:20
VOYO logo

GONG i Transparency International Hrvatske u subotu su objavili kako je HDZ u pretkampanji, od 17. listopada do 16. studenog, na oglašavanje utrošio 2.024.799 kuna, a slijedi ga Kukuriku koalicija s utrošenih 1.832.000 kuna, dok su ostale stranke na oglašavanje izdvojili manje od pola milijuna kuna.

"Kako GONG i TIH na temelju analize izvjesne Promocije plus barataju podatkom koji je doslovno dvostruko veći od realnog, pozivamo ih da trenutno prestanu s objavama neistinitih podataka narušavati ravnopravnu izbornu utakmicu i podizati netransparentnost kampanje", ističe HDZ.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U priopćenju se podsjeća da Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe te precizne upute Državnoga izbornog povjerenstva jasno i nedvosmisleno propisuju kako se prijavljuju i prate troškovi kampanje.

Navodeći da je taj zakon donio HDZ upravo zato da bi izborne promidžbene aktivnosti i njihovo financiranje jednom zauvijek bili transparentno definirani, HDZ ističe da će poštivati sve zakonske odredbe, objaviti preliminarno i finalno izvješće u zakonskim rokovima i iz njih će 'biti razvidno i ovo što sada odgovorno tvrdimo – u prvom smo danu, u lipu precizno, na oglašavanje potrošili 1.015.491,46 kuna s uključenim PDV-om (825.602,81 kuna bez PDV-a'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svako mjerenje koje pokazuje drugačije i prijavljuje dvostruko veći iznos ili je metodološki neispravno ili je zlonamjerno. Kako god bilo, takvo mjerenje nije vjerodostojno i narušava transparentnost ovih izbora te ćemo se obratiti DIP-u sa zamolbom da ovu situaciju primjereno riješi", najavio je HDZ.

Od DIP-a će tražiti i jasan stav vezano uz uvjete oglašavanja koje objavljuju i odobravaju mediji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svakom poznavatelju prakse u medijskoj industriji poznato je, naime, da su popusti tržišna činjenica, a ne donacija. Riječ je o komercijalnom alatu kojim se mediji u tržišnoj utakmici natječu, čine to neprekidno prema svim komercijalnim oglašivačima te su ista pravila odlučili primijeniti i na političke stranke. Kada to ne bi bilo tako onda bi uprave tih medija morale o navodnim donacijama, kako ih GONG i TIH ovdje krivo tretiraju, donositi posebne odluke, a iza toga bi morala stajati i njihova jasna i nedvosmislena namjera da kao simpatizeri različitih političkih opcija njima pomažu donacijom. Jasno je da u komercijalnim uvjetima koji se svima jednako dodjeljuju s obzirom na količinu, ili u nekim slučajevima čak i bez obzira na količinu, ovakve namjere i djelovanja nema, i ti popusti nisu nikakvo pogodovanje već uvriježeni komercijalni alat", stoji u priopćenju.

Iz trenutno vladajuće stranke su dodali kako je jedino DIP mjerodavan za nadzor financiranja političkih aktivnosti, a svi drugi koji se guraju na to područje ne bi to smjeli raditi ovako neodgovorno i štetno po sudionike izborne utakmice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo