Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku kako će izgradnja Pelješkog mosta krenuti ove jeseni, most će biti gotov u roku 3,5 godine od potpisivanja ugovora, dok će ostale faze biti gotove najkasnije do 2022. godine, a u slučaju da projekt ne sufinancira Europska unija, financirati ga u cijelosti Republika Hrvatska.
Izvođač na projektu Pelješkog mosta trebao bi biti poznat ovo ljeto, a radovi krenuti na jesen, rekao je Butković u Dubrovniku gdje je održan deveti po redu sastanak radne skupine za izgradnju Pelješkog mosta.
"Prošle godine u lipnju je krenula procedura prema europskom financiranju, a Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture zajedno s Ministarstvom regionalnog razvoja krenulo je prema JASPERS-u, potom i prema neovisnom tijelu kontrole koje je vrlo brzo potvrdilo financiranje projekta. Prije nekoliko dana je Ministarstvo regionalnog razvoja poslalo u Europsku komisiju na odobrenje čitav projekt. Imamo tri mjeseca da donesu odluku", rekao je Butković.
Dodao je kako je Vlada svakako donijela odluku kako će cijeli projekt cestovnog povezivanja juga Hrvatske biti financiran od strane RH, u slučaju da ne dobijemo sredstva od Europske unije.
Odgovarajući na novinarske upite odbacio je mogućnost da u ovoj fazi postupka projekt blokiraju tvrtke koje s njime nemaju nikakve veze, kao što je bio slučaj svojedobno s jednom tvrtkom iz Splita.
"Ovaj projekt ima i druge faze, to su pristupne ceste i obilaznica Stona. Negdje još nisu riješeni imovinsko-pravni odnosi, a paralelno se rade sve tri faze", rekao je Butković, ističući kako neriješeni imovinsko-pravni odnosi neće predstavljati problem u eventualnom odobravanju financiranju iz sredstava EU.
Butković je ustvrdio kako će od trenutka potpisivanja ugovora Pelješki most biti gotov u roku od 3,5 godine, a dodao je kako će se u drugom krugu natječaja za izvođača bodovati i rok završetka.
Rekao je i kako je brza cesta između Dubrovnika i Zračne luke Dubrovnik u planu koji će Vlada usvojiti za nekoliko dana.
"Gotova je studija izvodljivosti, a Hrvatske ceste će sada ugovoriti studiju utjecaja na okoliš. To jest naš prioritet, a sve su to projekti koje moramo pripremiti", naglasio je Butković.
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je kako je Pelješki most nacionalni projekt, od posebnog značaja, naravno, za jug Hrvatske.
"Ovaj projekt je za nas gospodarski veoma značajan, to je važan geostrateški hrvatski projekt jer će Hrvatska konačno biti jedna teritorijalna cjelina. Nismo niti svjesni koliko će ovo biti važan projekt za Hrvatsku", kazao je.
Na novinarski upit o povećanju cijena cestarina za pet posto, ministar Butković odgovorio je kako "nije riječ o povećanju nego usklađenju na dionicama koje pokrivaju Hrvatske autoceste u odnosu na Autocestu Rijeka - Zagreb".
Podsjetio je kako je ukupan dug cestarskog sektora oko 5,3 milijarde eura, a ove godine na naplatu dolazi 1,1 milijarda eura.
Odustali smo od monetizacije i prodaje autocesta, rekao je Butković, dodajući kako bi eventualni novi koncesionar sigurno osjetno podigao cestarine.
"Usklađenje cijena za pet posto je jedna od reformskih mjera za izići iz ove situacije, a uvodimo i sezonski sustav naplate koji će se primjenjivati od 1. srpnja do 30. rujna, ali samo za prvu kategoriju vozila. Sve to skupa ove godine značit će oko 200 milijuna kuna više u proračunu HAC-a i Autoceste Rijeka - Zagreb", istaknuo je ministar Butković.