Ugrožava li Napster glazbeno tržište

Ugrožavaju li Napster i virtualni mp3 dileri industriju glazbe? Ako se pogledaju podaci o prodaji "nosača zvuka" u ove predblagdanske dane čini se da ne

29.11.2000.
16:48
VOYO logo

Dok jedni čine sve kako bi se Napster zauvijek ugasio, smatrajući ga direktnom prijetnjom uobičajenoj manijakalnoj predbožićnoj kupovini, drugi izdaju manifeste o slobodi virtualnog prostora naglašavajući kako bi glazbene izdavačke kuće trebale napokon prestati brinuti o siguronosnim mjerama i početi davati ljudima ono što stvarno žele, a to je glazba bilo gdje i bilo kada.

Napster, ovaj virtualno neutralni site koji je dakle samo skretničar mp3 glazbenih snimaka različitih vlasnika, u stvari omogućuje ljudima da brzo, jednostavno i besplatno dođu do onoga što žele.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Međutim kada je riječ o božićnim poklonima, sudeći prema tržišnim brojevima, posao oko prodaje "materijalnih" CD izdanja ide više negoli dobro. Jer tko je vidio da svojim bližnjima i daljima poklanjate ispržene CD-e ignorirajući osobnu nostalgičnu potrebu za ukrasnim papirom i sjajnom mašnicom.

Stoga bi pitanje možda moglo glasiti - pojačava li Napster božićnu prodaju? Sudeći prema američkim tržišnim izvješćima iz predhodnog Halloween šopinga Jay-Z sa prodanih 558.000, Outkast sa 525.000 i U2 427.000 prodanih primjeraka novih albuma nisu osjetili nikakvu virtualnu prijetnju. Kao primjer u prvom šoping tjednu ovogodišnjih praznika možemo navesti gotovo nevjerojatan podatak rap/rock bandita Limp Bizkt čiji je novi album "Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water" prodan u rekordnih 1.05 milijuna primjeraka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina marketinških stručnjaka i vlasnika trgovačkih lanaca glazbenog sektora smatra da digitalni downloading u vrijeme darivanja gubi na svojoj snazi, ali to još uvijek ne rješava velik problem autorskih prava i naplaćivanja besplatnih downlodova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo