OVOME SE NITKO NIJE NADAO: / Astronomi otkrili golemi ocean ispod površine patuljastog planeta?!

Foto: AFP, L.CALCADA

Smješten 402 milijuna kilometara od Zemlje, između orbita Marsa i Jupitera smjestio se najveći objekt u asteroidnom pojasu: Ceres.

17.3.2016.
AFP, L.CALCADA

Talijanski astronomi s astronomskog opservatorija INAF-Trieste otkrili su da se ta neobična svjetla na patuljastom planetu mijenjaju. Ovo bi mogao biti najsnažniji dokaz da ispod kamene površine planeta postoji golemi ocean, javlja Business Insider.

Prvi put smo Ceres mogli vidjeti izbliza lani kada je letjelica Dawn ušla u njegovu orbitu, no znanstvenici ga proučavaju i drugim metodama.

Koristeći 3,6-metarski teleskop Europskog Južnog opservatorija tim je otkrio da svjetlucajuće točkice s vremenom mijenjaju sjaj, poput krijesnica. Zanimljivo, sjaj je najjači u vrijeme dok na tom dijelu planete traje dan, točnije kad je krater okrenut prema suncu. To je tim navelo na zaključak da je riječ o procesu sublimacije, kada tvar iz čvrstog stanja prelazi u plinovito.

Toplina sunca pretvara neke tvari u plin koji formira maglicu iznad točkica, izvijestio je tim astronoma. Zatim dodatna sunčeva svjetlost obasjava maglicu a svjetlost se raspršava čineći tako tajanstvene točkice svjetlijima.

MISTERIJ I DALJE NIJE RIJEŠEN: /

Nove zapanjujuće fotke Ceresa i dalje zbunjuju znanstvenike

MISTERIJ I DALJE NIJE RIJEŠEN: /

Nove zapanjujuće fotke Ceresa i dalje zbunjuju znanstvenike

Foto: AFP, --

Planet Ceres snimljen letjelicom Dawn

Međutim, maglica je tek privremena. Čini se da isparava nakon nekoliko sati. Bez maglice koja se formira iznad, točkice počinju blijediti. Tako astronomi objašnjavaju razlog mijenjanja sjaja točkica.

No maglica ne objašnjava što uopće dovodi do njenog nastanka.

Ceres je u našem sunčevom sustavu od njegovog nastanka, dakle star je oko 4,6 milijardi godina.

Ako su tajanstvene točkice proizvodile maglu toliko dugo, već su davno trebale nestati, osim ako postoji neki izvor koji ih stalno opskrbljuje.

Foto: NASA

Slojevi planeta Ceres

Astronomi misle da je golemi ocean krenuo prema površini i prošao kroz pokotine nakon jakog udarca na površini.

"Pretpostavlja se da nešto izlazi iz unutrašnjosti planeta gdje se skriva velika količina vode. Nešto što može isparavati puneći krater te se na kraju raspršiti pod djelovanjem sunčevog zračenja", naveli su astronomi u priopćenju.

Ako postoji tekuća voda ispod Ceresove površine, to znači da postoji izvor topline.