PREDSJEDNIČKA JE BOL PREGOLEMA Dodik tužio sve koga se sjetio

Predsjednik RS Milorad Dodik vrijeđao je koga je stigao, najviše novinare, ali ne samo njih. Tjerao ih je sa press konferencija, želio im je da dobiju srčane udare, psovao ih je i omalovažavao u svakoj prilici, piše Klix.ba.

Mnogi koje je Dodik vrijeđao nikada nisu reagirali. Nisu ga tužili, na žalost. Sa druge strane, Dodik je, kao uvrijeđena mlada, neprestano potezao optužbe u namjeri da zaštiti svoj nedodirljivi lik i još nedodirljivije djelo.

Dodik je u kolovozu prošle godine tužio lidera Srpske demokratske stranke Mladena Bosića za klevetu. Prvo ročište zakazano je za 8. travnja, a Dodik od Bosića traži novčanu naknadu za pretrpljenu duševnu bol od 10.000 maraka.

Dodik je Bosića tužio zato što je lider SDS-a rekao da je aktualni predsjednik RS ukrao milijune. Drugu optužbu, onu o kilogramu zlata za koje je Bosić svojevremeno tvrdio da je Dodiku poklonio ruski tajkun Oleg Burlakov, Bosić nije spominjao.

Više puta tužio FTV

U lipnju 2013. godine Dodik je tužio i odvjetnika Radenka Todorovića nakon priloga koji je emitiran na BN televiziji.

Dodik je Todorovića optužio za klevetu zbog izjave u kojoj je lokalne tajkune braću Vučenović doveo u vezu s vlastima RS i Dodikom.

Istog dana kada je rekao da su Vučenovići “državni ljudi” i da su uništili dvije tvrtke, a među njima i čuveno gatačko Planinsko dobro koje je postojalo od 1856. godine, tužen je za klevetu. Dodik je i tada tražio 10.000 KM.

Federalna televizija, Bakir Hadžiomerović i Slobodan Vasković vjerojatno i ne znaju koliko ih je puta Dodik tužio. Više od deset puta svakako. Svaki put tražeći naknadu za pretrpljenu duševnu bol.

Tako je Dodik u prosincu 2007. godine, dok je još bio premijer RS, tužio Televiziju Federacije BiH i urednika i novinara političkog magazina “60 minuta” zbog optužbi na njegov račun za kriminal i korupciju.

Dodik je tada u obrazloženju tužbe naveo da su mu emitirani prilozi u tom političkom magazinu nanijeli “duševnu bol” i tražio je na ime odštete blizu 25.000 eura. Tužba je podnesena nadležnom sarajevskom sudu protiv urednika emisije Bakira Hadžiomerovića i novinara Slobodana Vaskovića.

Dodikova tužba odnosi se na prilog u kojem se navodi da je Dodik, kao najutjecajniji srpski političar u BiH, suodgovoran za ubojstvo Milana Vukelića, koji je ukazivao na nepravilnosti i korumpiranost Gradske uprave u Banjoj Luci, koju kontrolira Dodikov SNSD.

U studenom 2008. godine Vlada RS je Tužiteljstvu BiH uputila tužbu protiv prvog zamjenika visokog predstavnika Raffija Gregorijana zbog “kontinuiranog rada protiv RS”, kao i protiv više tužitelja i sudaca, te pomoćnika direktora Agencije za istrage i zaštitu BiH (SIPA) Dragana Lukača.

I tada u ulozi premijera, Dodik je rekao da se Vlada RS “ima pravo braniti na način kako to misli”.

Tužio i Transparency International

Premijer Dodik podnio je u svibnju 2009. godine privatnu tužbu protiv dopisnice agencije Beta iz Banje Luke Ljiljane Kovačević za klevetu, zahtijevajući odšetu od 15.000 konvertibilnih maraka.

U tužbi podnesenoj Osnovnom sudu u Banjoj Luci navodi se da je Ljiljana Kovačeević “objavila neistinite činjenice” da je protiv premijera RS Milorada Dodika i još nekoliko osoba podignuta kaznena prijava kojom se terete da su “nanijeli štetu budžetima BiH i RS u iznosu od 145 milijuna KM”.

Direktor SIPA-e je potvrdio da je podnesena kaznena prijava protiv Dodika, ali premijera RS to nije omelo da konstatira da ga je Kovačević “na vrlo grub i zlonamjeran način oklevetala”.

Dodik je tužio i bh. ogranak organizacije Transparency International, tvrdeći da ona namjerno iznosi netočne podatke o financijskim odlukama Vlade RS.

Neposredni povod za podnošenje tužbe protiv TI-a bio je izvještaj te organizacije o “nadpuhanim” troškovima gradnje novog sjedišta Vlade RS u Banjoj Luci, koji su s početnih tridesetak milijuna konvertibilnih maraka povećani na više od 200 milijuna, piše Klix.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr