'NE POSTOJI HOMOSEKSUALNI GEN!': / Znanstvenici proučavali što utječe na naše seksualne sklonosti. Nema veze s genetikom

30.8.2019.

Iako "gay gen" ne postoji, genetika, ali samo skupa sa čimbenicima iz okoliša može utjecati na čovjekove seksualne sklonosti, objavili su znanstvenici najnovije rezultate istraživanja. Riječ je o najvećoj studiji koja je podatke i DNK podatke proučavala na pola milijuna ljudi te otkrila da postoje tisuće genetskih varijanti povezanih s istospolnim seksualnim ponašanjem, a većina njih ima manji utjecaj, piše Independent.

Znanstvenici kažu da su negenetski čimbenici, uključujući odgoj, osobnost te njegu, imali daleko veći utjecaj na ljude kada je riječ o izboru seksualnih partnera. Znanstvenici, čije je istraživanje objavljeno u "Scienceu", pišu da genetika može činiti čak jednu trećinu različitih čimbenika koji određuju je li netko privlačan istopolnim partnerima.

OVO JE HRVATSKA U 21. STOLJEĆU: /

Pola srednjoškolaca smatra da je homoseksualnost bolest ili poremećaj

OVO JE HRVATSKA U 21. STOLJEĆU: /

Pola srednjoškolaca smatra da je homoseksualnost bolest ili poremećaj

Htjeli su čvrste zaključke u vezi teme

"Pregledali smo čitav ljudski genom i pronašli pregršt, odnosno, pet točnih mjesta koja su jasno povezana s tim je li osoba sklona istospolnim partnerima", rekla je Andrea Ganna, biologinja s Instituta za molekularnu medicinu u Finskoj koji je vodio istraživanje.

13.06.2015., Zagreb - XIV. Povorka ponosa LGBTIQ osoba i obitelji pod sloganom Glasnije i hrabrije: Antifasizam - bez kompromisa!. Sudionici povorke okupili su se na Trgu Marka Marulica odakle su krenuli sredisnjim zagrebackim ulicama do parka Ribnjak gdje se je odrzao prigodni progam. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL

Istraživanje je obuhvatilo odgovore ankete i obavila analize poznatu kao studiju uzdruženja društva za proučavanje gena (Gwas) i to na podacima više od 470.000 Britanaca koji su dali genetske uzorke i podatke o načinu života. Svi ti uzorci i informacije bili su spremljeni u britanskoj Biobanci i kompaniji za genetičko testiranje u britansku Biobank i kompaniju za genetičko testiranje 23andMeInc, sa sjedištem u SAD-u.

LGBT udruge pozdravile istraživanje

Kada su novinari pitali znanstvenike na telekonferenciji zašto su željeli provesti takvo istraživanje, kazali su da su dosadašnje studije na tu temu premalene da bi se mogli napraviti čvrsti zaključci. Borci za seksualna prava podravili su ovu studiju i rekli da ona "pruža još više dokaza da je biti gej ili lezbijka prirodni dio ljudskog života".

"Ovo novo istraživanje također potvrđuje ono što je davno utvrđeno - da ne postoji konačan stupanj do koje priroda ili njega utječe na ponašanje gej osoba", rekao je Zeke Stokes iz američke grupe za zaštitu LGBT prava GLAAD.